بهترین گجت‌های ورزشی هوشمند چیست؟

افراد می‌توانند به منظور ورزش کردن در منزل از گجت‌هایی مانند طناب هوشمند، ساعت هوشمند، دوچرخه ورزشی هوشمند، تردمیل قابل حمل و کتل بل هوشمند استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داشتن سبک زندگی سالم و ورزش کردن به تقویت سیستم ایمنی بدن به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا کمک شایانی می‌کند. از آنجایی که در این دوران، ورزش کردن در باشگاه خطرآفرین است، توصیه شده است که افراد در منزل ورزش کنند. با پیشرفت فناوری، گجت‌های جدیدی طراحی و تولید شده است که ورزش کردن در منزل را هیجان‌انگیزتر کرده است. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از گجت‌های مناسب برای ورزش کردن می‌پردازیم:

طناب هوشمند

طناب زدن علاوه بر اینکه به سوزاندن چربی‌های اضافه بدن و لاغر شدن کمک می‌کند، باعث تقویت عضلات بدن نیز می‌شود. طناب هوشمند دارای LEDهایی است که به کمک اتصالات مغناطیسی به یکدیگر متصل شده‌اند و داده‌های مربوط به تناسب اندام افراد را در هوا و در هنگام پرش نشان می‌دهد. این LEDها در نور اتاق کاملاً قابل مشاهده هستند. طناب هوشمند با نرم افزار مخصوص آن در گوشی‌های هوشمند همگام‌سازی می‌شود. این نرم افزار با دقت زیاد هر کدام از پرش‌هایی که به طور کامل انجام شده باشد را یک پرش کامل در نظر می‌گیرد و میزان کالری سوزانده شده و زمان تمرین را محاسبه می‌کند. این اپلیکیشن توصیه‌های آموزشی را پیشنهاد می‌دهد و امکان رقابت و مسابقه با دوستانتان را نیز فراهم می‌کند.

بهترین گجت‌های ورزشی هوشمند چیست؟

ساعت هوشمند

ساعت هوشمند به افراد کمک می‌کند تمرینات روزانه خود را کنترل کنند. آنها با اطلاع از ضربان قلب خود می‌توانند به اثربخش بودن ورزش‌هایی که انجام می‌دهند، پی ببرند و شرایط بدن خود را پیگیری کنند. این گجت قادر است ضربان قلب، سطح اکسیژن و گام‌های برداشته شده فرد را اندازه‌گیری و اعلام کند. بعضی از انواع ساعت‌های هوشمند دارای حافظه برای نگهداری موسیقی و پادکست‌هایی است که با پخش شدن آنها در حین ورزش، انگیزه افراد برای ورزش کردن چندین برابر می‌شود. ساعت‌های هوشمند با متصل شدن به گوشی‌های هوشمند، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این بعضی از این ساعت‌ها دارای برنامه‌های تمرینی شامل دویدن، شنا، دوچرخه سواری، تردمیل یا تمرین کامل بدن است.

دوچرخه ورزشی هوشمند

استفاده از دوچرخه ثابت ورزشی یکی از بهترین راه‌های چربی سوزی و رسیدن به اندام مناسب است. برای برخی افراد ممکن است دوچرخه سواری خارج از منزل، کمی ناخوشایند به نظر برسد. بنابراین استفاده از دوچرخه‌های ثابت هوشمند برای آنها بسیار مناسب است، زیرا با متصل شدن به گوشی هوشمند کاربران، امکانات قابل توجهی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. آنها با استفاده از دوچرخه‌های ثابت هوشمند احساس می‌کنند که در خیابان‌های خالی شهر در حال دوچرخه سواری هستند. معمولاً دوچرخه‌های ثابت هوشمند دارای مانیتور لمسی است که دو بلندگوی پرقدرت در دو طرف آن تعبیه شده است. این مانیتور چند منظوره دارای سنسورهای حساس به نور بوده که با نور محیط، تغییر می‌کند. به عنوان مثال شفافیت نمایشگر برای تمرینات عصرانه و تمرینات صبحگاهی متفاوت است و کاملاً با نور محیط انطباق پیدا می‌کند. علاوه بر این در قسمت بالای مانیتور نیز یک دوربین کوچک برای ایجاد مکالمه‌های ویدئویی تعبیه شده است.

بهترین گجت‌های ورزشی هوشمند چیست؟

تردمیل قابل حمل

تردمیل هوشمند قابل حمل برای افرادی که فضای کافی برای انجام تمرینات ورزشی ندارند، بسیار مناسب است. این نوع تردمیل بسیار سبک بوده و از طراحی تاشو بهره می‌برد،.بنابراین به راحتی می‌توان آن را زیر تخت یا میز جا داد. پنل تعبیه شده در این دستگاه، مدت زمان فعالیت، سرعت قدم زدن و اطلاعات پیاده‌روی افراد مانند مسافت و میزان کالری سوزانده شده را به آنها نشان می‌دهد. تردمیل‌های تاشو از طریق اپلیکیشن خاص قابل کنترل بوده و به افراد تازه کار نحوه کار کردن با تردمیل را آموزش می‌دهد. معمولاً این نوع تردمیل دو حالت ورزشی را به کاربران ارائه می‌دهد؛ در حالت ثابت به صورت دستی، سرعت تردمیل قابل کنترل است و در حالت اتوماتیک، سرعت تمرین کاربران با توجه به الگوریتم‌های هوشمند تنظیم می‌شود.

کتل بل هوشمند

حرکات ورزشی با "کتل بل" (kettlebell) در مقایسه با تمرینات ورزشی با دمبل مؤثرتر و متنوع‌تر است و می‌توانند چندین عضله را تحت تأثیر قرار دهد. وزن کتل بل بر خلاف دمبل‌های معمولی در وسط گوی متمرکز است و احساس کاملاً متفاوتی نسبت به دمبل ایجاد می‌کند. استفاده از کتل بل هوشمند تجربه جالبی را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد. این مدل کتل بل با استفاده از برنامه خاص به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود و وزن آن بر اساس نیاز ورزشکاران تغییر پیدا می‌کند.

گزارش از: پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 476906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.