اختلاف خانوادگی منجر به برادرکشی شد

رهایی ۳ قاتل از حکم قصاص، دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو، کشف مواد مخدر در وسایل یک مسافر، دستگیری قاچاقچی که ۹۹ کیلوگرم حشیش به همراه داشت، کشف ۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق و برادرکشی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس شوراهای حل اختلاف یزد گفت: با همت و تلاش شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان و جلب رضایت و بخشش اولیای دم ۳ نفر از متهمان به قتل عمد در یک ماه اخیر از مجازات قصاص نفس رهایی یافتند.

محمدرضا حداد افزود: تلاش پیگیر و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی یزد و برگزاری جلسات متعدد با خانواده‌های اولیای دم منجر به رضایت این این افراد و رهایی آنان از مجازات قصاص نفس شد.

وی در رابطه با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف اظهار کرد: هدف این مجموعه ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی استفاده بیشتری صورت گیرد.

دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو

جانشین انتظامی شهرستان البرز از دستگیری سارق خودرو حین سرقت در این شهرستان خبر داد.

جواد مهرعلیان گفت: مأموران انتظامی شهرستان البرز در حین گشت زنی در سطح شهر الوند به فردی که در اطراف یک دستگاه خودروی سواری پراید در حال پرسه زنی بود مشکوک شدند.

وی افزود: متهم با مشاهده مأموران اقدام به فرار نموده که طی تعقیب و گریز، مأموران موفق شدند سارق را دستگیر کنند. جانشین انتظامی شهرستان البرز تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شد.

وی با اشاره به اینکه بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری رانندگان نقش مهمی در سرقت خودرو دارد، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با تمام توان خود اجازه هیچ گونه فرصت طلبی به مجرمان نمی‌دهد و در این خصوص می‌طلبد شهروندان نیز هوشیار بوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف مواد مخدر در وسایل یک مسافر

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین از کشف ۵ کیلوگرم تریاک و دستگیری یک نفر قاچاقچی مواد مخدر در این شهر خبر داد.

رهاد علی بیگی گفت: مأموران انتظامی استان حین کنترل محورهای مواصلاتی قزوین به زنجان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و خودروی مورد نظر را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی خودروی مورد نظر مقدار ۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که در وسایل همراه یک نفر از مسافران جاسازی شده بود، را کشف و وی را دستگیر کردند.

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، به همراه مواد مکشوفه تحویل مراجع قضائی شد.

۹۹ کیلوگرم حشیش کشف شد

فرمانده انتظامی کاشان گفت: نزدیک به ۹۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش از یک دستگاه خودرو در این شهرستان کشف شد.

حسین بساطی اظهار کرد: این مقدار مواد مخدر در ادامه مأموریت‌های مبارزه با مواد مخدر و برخورد با توزیع‌کنندگان با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در یکی از جاده‌های منتهی به کاشان کشف و ضبط شد.

وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کاشان یک نفر را در این ارتباط شناسایی، دستگیر و ۱ دستگاه خودرو را نیز توقیف کردند.

به دام افتادن ۱۲ سارق و اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی دزفول گفت: ۱۲ سارق مسلح و اراذل و اوباش در چند عملیات جداگانه توسط پلیس آگاهی شهرستان دزفول شناسایی و دستگیر شدند.

روح اله گراوندی اظهار کرد: این افراد سارقان مسلح و سابقه دار، اراذل و اوباش و محکومان متواری هستند که در چند عملیات پلیسی طی ۲۴ ساعت توسط پلیس آگاهی شهرستان دزفول دستگیر شدند.

وی افزود: ۴ نفر از این افراد اراذل و اوباش، ۳ نفر سارق مسلح، ۲ نفر سارق خودرو و ۳ نفر سارق سابقه دار و متواری بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول تصریح کرد: یک قبضه سلاح کلاشینکف، ۶ تیغه شمشیر و قمه، ۳ خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه از این سارقان کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: در راستای تأمین امنیت اجتماعی دست و پای اراذل و اوباش و مخلان امنیت را در جرایم مشهود می‌شکنیم و هیچ تعارف و مماشاتی با آن‌ها نداریم، مردم یقین داشته باشند که نیروی انتظامی با سارقان مسلح، اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت اجتماعی به طور جدی برخورد می‌کند.

کشف ۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق

جانشین فرماندهی مرزبانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور صیادی و کشف ۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های شمالی خلیج‌فارس خبر داد.

یدالله شرفی اظهار کرد: در راستای طرح تشدید کنترل نوار مرزی و جلوگیری از خروج سرمایه‌های ملی و هرگونه قاچاق، مأموران پایگاه دریابانی ماهشهر نسبت به توقف یک فروند شناور صیادی حامل سوخت قاچاق را هنگام خروج از آب‌های کشور اقدام کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از شناور توقیف شده ۱۵ هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل را که با هدف خروج از کشور و عرصه به دلالان کشورهای حوزه خلیج‌فارس در مخازن جاساز شناور بارگیری شده بود، کشف کردند.

جانشین فرماندهی مرزبانی خوزستان با اشاره به دستگیری ۶ متهم در این زمینه، تصریح کرد: محموله کشف شده به همراه متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

وی خاطرنشان کرد: قاچاقچیان به بهانه صیادی و فعالیت‌های تجاری نسبت به دریافت سوخت یارانه‌ای اقدام و پس از چند روز بدون هیچ‌گونه فعالیتی صیادی و دریانوردی برای فروش سوخت به کشورهای همسایه اقدام می‌کنند.

قاتل برادرکش فراری است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا از یک فقره قتل به علت اختلافات خانوادگی خبر داد.

وی ادامه داد: فرد در هادی‌شهر برادر خود را به ضرب چاقو به قتل رسانده و از صحنه جرم متواری شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان افزود: پرونده قضائی تشکیل شده و هم اکنون ضارب تحت تعقیب است.

کد خبر 476873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.