۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
والنسیا به زودی سبز می‌شود

اعضا شورای شهر والنسیا در اسپانیا، از اهداف خود برای آغاز طرح سبزسازی و افزایش تنوع شهری در آینده نزدیک خبر دادند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قرار است تیمی متشکل از هشت محقق با تخصص‌های مختلف به همراه کارکنان شهرداری و ساکنان خوش‌ذوق اهل والنسیا به سبزسازی و افزایش تنوع زیستی در یکی از مناطق شهر بپردازند. دولت اسپانیا مبلغ ۱۳۹ هزار و ۵۰۰ یورو در اختیار شهردار قرار داده است تا برای پیاده سازی پروژه جدیدی مورد استفاده قرار دهد. این پروژه قرار است به زودی آغاز شود و پس از گذشت ۱۵ ماه به بهره‌برداری برسد. هدف از طراحی پروژه جدید، از میان برداشتن موانع زیرساخت‌های سبز شهری و تکمیل پروژه‌ای است که در سال ۱۹۹۴ آغاز و نیمه‌کاره به حال خود رها شد.

والنسیا به زودی سبز می‌شود

اعضا شورای شهر والنسیا در نظر دارند با اجرای پروژه سبزسازی و افزایش تنوع زیستی شهر، هر چه زودتر به اهداف توسعه پایدار برسند و خود را هم‌تراز با سایر کلانشهرهای اروپایی قرار دهند. به همین منظور، مشارکت شهروندان در آماده‌سازی طرح جدید امری ضروری خواهد بود که به پیشبرد اهداف جدید کمک زیادی خواهد کرد.

مشاور بوم‌شناسی شهری والنسیا از اینکه نسبت به پیاده‌سازی طرح سبزسازی سال ۱۹۹۴ تا کنون سرمایه‌گذاری خاصی انجام نداده، ابراز پیشمانی کرده و مدعی شده است که اگر از همان سال، طرح مورد اجرا قرار می‌گرفت، اکنون شهر به اهداف توسعه پایدار بسیار نزدیک‌تر شده بود. با این حال، طی چند سال اخیر، درک مردم و مقامات از اهمیت فضاهای شهری به عنوان مکان‌های سالم بیشتر شده و همین امر زمینه را برای توسعه پروژه سبزسازی و افزایش تنوع زیستی ۱۹۹۴ فراهم آورده است.

البته در طرح جدید رویکردهای متنوعی برای بهبود محیط زیست شهری نظیر ایجاد یک دفتر سبز برای شهرداری و افزایش فضاهای سبز شهری مانند بام‌باغ‌های سبز و کشاورزی سبز مورد توجه قرار می‌گیرد. این زیرساخت‌های سبز مزایای بسیاری را برای شهر و شهروندان فراهم خواهد آورد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سلامت جسمی و روانی اشاره کرد.

والنسیا به زودی سبز می‌شود

کد خبر 476845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.