عصرانه خبری شهرهای ایران در چهارم اسفندماه

در این بسته خبری از نصب بنرهای عوارض مصرف پان و پان پراگ در چابهار تا طرح کاشت نهال در ساوه و منطقه بندی بجنورد برای ارائه خدمات نوروزی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

منطقه بندی بجنورد برای ارائه خدمات نوروزی

مجید شادکام، معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: به منظور توزیع متوازن نیروهای خدمات شهری، مناطق شهر را بلوک بندی کردیم و هرروز یک بلوک که شامل چندین محله می‌شود را نظافت می‌کنیم.

آغاز تدابیر نوروزی برای زیبایی منظر شهری ساری

سید سلمان ابوالقاسمی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری خاطرنشان کرد: شهرداری ساری در تلاش است تا با تغییر چهره شهر، عملکرد خود را در جهت استقبال از نوروز برای شهر ساری، به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲، نشان دهد و ما هم در این سازمان تلاش می‌کنیم تا با هدف زیبایی منظر شهری و ایجاد نشاط شهروندی، نسبت به کاشت گسترده گل‌های فصلی و انواع درختچه‌ها در معابر شهری اقدام کنیم.

نصب بنرهای حاوی پیام‌های عوارض مصرف پان و پان پراگ در چابهار

از جمله چالش‌های مدیریت شهری چابهار استفاده از پان و ریختن آن در محیط شهری است که در محدوده بازار این شهر که از مراکز جمعیتی عمده است، بیشتر به چشم می‌خورد و در این راستا بنرهایی حاوی پیام‌های عوارض مصرف پان و پان پراگ در سطح شهر توسط شهرداری چابهار نصب شده است.

بهسازی ۱۱ هزار مترمربع از معابر عمومی شاهرود

محمود تیموری، مشاور عمرانی شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۱ هزار متر مربع معابر عمومی شاهرود در ۹ ماهه اخیر بهسازی و نوسازی شده است، گفت: بالغ بر ۱۱ هزار متر مربع پازل فرش در معابر ۲۲ بهمن، شهربانی، خیابان تهران و خیابان شهید صدوقی انجام شده و هم اکنون نیز در حال انجام است.

سنندج، رکورد دار آمار حاشیه نشینی در کشور

حشمت الله صیدی، شهردار سنندج گفت: این شهر جز شهرهایی است که در بحث بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی، نواحی منفصل شهری و ناکار آمد آمار بسیار بالایی دارد.

تخفیف ۳۵ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در خرمدره

امیر هوشنگ نوری آرا، شهردار خرم دره با اشاره به تخفیف ۳۵ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی گفت: چنانچه مالکین قصد تخریب و نوسازی ملک خود را داشته باشند، پروانه جدید مشمول این تعرفه خواهد شد و هر پرونده ساختمانی تنها یک بار مشمول عوارض می‌شود.

عملیات اجرایی احداث پارک یاس در رودهن آغاز شد

مهرداد حنیفی، شهردار رودهن با اعلام این خبر گفت: یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری رودهن، ایجاد طرح‌های عدالت محور شهری و توسعه کمی و کیفی فضای سبز است تا با توسعه فضای سبز شهری و ایجاد پارک‌های محله‌ای امکان برخورداری بیشتر شهروندان از فضای سبز فراهم شود.

طرح نذر کاشت نهال در ساوه اجرا می‌شود

محسن مددی، معاون خدمات شهری شهردار ساوه گفت: همزمان با ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، و با هدف بالا بردن سرانه فضای سبز شهری، طرح «نذر کاشت نهال» در این شهر اجرایی می‌شود.

تخفیف در پرداخت عوارض محلی اسلامشهر

کامبیز فلاح، مدیر اداره درآمد شهرداری اسلامشهر از اعمال تخفیف ۱۰ درصدی در پرداخت عوارض محلی و بهای خدمات متعلقه شهرداری خبر داد.

پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت خانه تئاتر شهر قزوین

سلیمان بهرامی، سرپرست منطقه دو شهرداری قزوین گفت: ساخت خانه تئاتر شهر قزوین تاکنون ۷۰ درصد رشد فیزیکی داشته و با تأمین اعتبارات لازم در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 476833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.