چطور بهترین مشاور تحصیلی کنکور را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین مشاور تحصیلی برای کنکور و سالهای قبل کنکور همیشه یکی از بزرگترین دغدغه‌های دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری بوده و هست.

چطور می‌تونیم بفهمیم که آیا ما واقعاً به یه مشاور تحصیلی خوب نیاز داریم یا نه؟ اگه جواب آره هست، حالا چطور باید بهترین مشاور کنکور رو انتخاب کنیم؟ به عبارتی، یه مؤسسه مشاوره تحصیلی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشه؟ آیا اگه به رتبه‌های برتر کنکور سال‌های قبل اعتماد کنیم، کار درستیه و باعث موفقیت در آزمون کنکور میشه؟ اگه پاسخ به این سوالات از دغدغه‌های شما هم هست، امروز قراره به اونها پاسخ بدیم و بگیم باید چطور بهترین مشاور تحصیلی برای کنکور رو انتخاب کنیم. پس تا آخر با ما همراه باشید.

چرا به مشاور تحصیلی و مشاور کنکور نیاز داریم؟

یکی از جملات و اصطلاحات رایجی که این روزها بیشتر در میان دانش آموزان جا افتاده اینه که خودم درسم رو می‌خونم دیگه؛ چه نیازی به داشتن مشاور تحصیلی خوب دارم؟ البته نمی‌خوام بگم این جمله کاملاً اشتباهه و هر کسی که سراغ انتخاب مشاور تحصیلی خوب نره، هیچ وقت تو کنکور رتبه نمیاره. بعضی‌ها هم برعکس فکر می‌کنند و با تصور اینکه داشتن مشاور تحصیلی خوب یعنی قبولی در کنکور با رتبه عالی، فقط به داشتن مشاور تحصیلی اکتفا می‌کنند و تلاش کردن رو کنار می‌ذارند. اما هر دو این تصورات کاملاً اشتباهه. اما موضوعی که الآن می‌خوام بهش بپردازم اینه که بهتره از همین سن نوجوانی و جوانی، یاد بگیریم کار رو به کاردان بسپاریم. تو دنیایی که همه چیز داره روز به روز تخصصی‌تر میشه و برای کوچک‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین کارها هم متخصصین حرفه‌ای وجود داره، بهتره که از وجودشون بی بهره نباشیم.

پس ما این امکان رو داریم که از راهنمایی‌های مشاور تحصیلی یا مشاور کنکور منفعت لازم رو ببریم. با این حال انتخاب مشاور تحصیلی الزامی نیست و بدون مشاور درسی هم میشه نتیجه خوبی تو کنکور سراسری گرفت. اما اگه هدف ما بهره مندی از تجربه و دانش یه مشاور خوب هست، برای اینکه بدونیم باید چطور بهترین مشاور تحصیلی رو انتخاب کنیم در ادامه ۴ فاکتور مهم رو با هم بررسی می‌کنیم.

چطور بهترین مشاور تحصیلی کنکور را انتخاب کنیم؟

۱. داشتن تجربه بالا در کنار آگاهی از اصول مشاوره تحصیلی روز دنیا: درسته که توجه به سابقه و قدمت مراکز مشاوره تحصیلی و تجربه بالای مشاوران اونها یکی از بزرگترین معیارها در انتخاب بهترین مرکز مشاوره تحصیلی هست. قطعاً مشاوران تحصیلی که سال‌ها تجربه برنامه‌ریزی و پیگیری دانش آموزان رو دارند، می‌تونند تأثیر بیشتری در بهتر درس خوندن دانش‌آموز داشته باشند. تجربه بالای مشاور تحصیلی خصوصاً در روزهای سخت و زمان‌هایی که دانش‌آموز خسته و بی‌انگیزه شده، بیشتر اهمیت پیدا می‌کنه. میشه این تجربه بالا رو در صحبت‌های مشاور و در جلسات مشاوره تحصیلی مشاهده کرد که باعث آرامش دانش آموزان میشه.

اما متأسفانه بعضی از مشاوران تحصیلی باسابقه که سال‌ها تجربه مشاوره تحصیلی کنکور رو دارند، به همین تجربه و رزومه چندین ساله خودشون اکتفا کرده‌اند و خودشون رو بهترین مشاور تحصیلی ایران می‌دونند. در حالیکه روش‌های آموزش و مشاوره اصولی، پیوسته در حال به‌روز شدنه و هر روز اصول مطالعاتی جدید در دنیا مطرح میشه. بنابراین برای انتخاب بهترین مشاور تحصیلی باید داشتن تجربه بالا در کنار آگاهی از اصول مشاوره تحصیلی روز دنیا رو مد نظر قرار بدیم.

۲. امکان دسترسی به مشاور تحصیلی: معیار مهم بعدی برای اینکه بدونیم چطور بهترین مشاور تحصیلی رو انتخاب کنیم، امکان دسترسی دانش‌آموز به مشاور تحصیلی هست. برخی از مشاوران کنکور پس از جلسه مشاوره تحصیلی که به صورت حضوری یا تلفنی برگزار میشه، تبدیل به ستاره سهیل میشن و تا جلسه بعدی مشاوره در دسترس نخواهند بود. درحالیکه ممکنه دانش‌آموز درباره چگونگی اجرای برنامه درسی سوالاتی داشته باشه. بنابراین موقع انتخاب مشاوران تحصیلی به این نکته هم توجه داشته باشید. البته باید بدونیم که منظور از امکان دسترسی، این نیست که هر زمان از شبانه روز که نیاز داشته باشیم با مشاور تحصیلی تماس بگیریم یا اینکه در طول هفته چندین بار با مشاور تماس برقرار کنیم. در اینجا دانش آموزان هم باید تعادل رو رعایت کنند تا ارتباط متقابل خوبی بین مشاور تحصیلی و دانش‌آموز ایجاد بشه.

۳. برنامه‌ریزی شخصی برای دانش آموزان: گاهی اوقات می‌بینیم یا می‌شنویم که بعضی از مشاوران تحصیلی از یک برنامه مشترک و از پیش نوشته شده، برای همه دانش آموزان استفاده می‌کنند. درحالیکه هر دانش‌آموز باید براساس نقاط ضعف و قوتش نوع خاصی از برنامه رو استفاده کنه. استفاده از برنامه‌ریزی درسی عمومی برای تمام دانش آموزان، مثل استفاده از یه رژیم غذایی خاص برای چاق یا لاغر شدن همه افرادی هست که به دکتر تغذیه مراجعه می‌کنند. اگه دانش‌آموز در جلسات مشاوره تحصیلی خصوصی ثبت نام کرده باشه، این کار تفاوتی با کلاهبرداری نداره. وقتی دانش‌آموز در جلسات مشاوره تحصیلی خصوصی شرکت می‌کنه، مشاور تحصیلی باید توانایی و وقت کافی برای برنامه‌ریزی شخصی رو داشته باشه. از طرفی برنامه‌ریزی درسی باید با توجه به خصوصیات شخصی دانش‌آموز باشه تا بتونه برنامه رو اجرا کنه.

یکی از بهترین مؤسسات در این زمینه، مؤسسه آموزشی انتشاراتی بارسا هست. در مؤسسه بارسا از کتاب برنامه‌ریزی با دوربین مداربسته برای برنامه‌ریزی شخصی دانش آموزان استفاده میشه. این کتاب نوشته دکتر علی میرصادقی هست و به‌عنوان دومین کتاب خودیاری دنیا شناخته شده که گویای کیفیت و اثربخشی بالای این کتاب برنامه‌ریزی هست. با استفاده از این کتاب، برنامه‌ریزی درسی در مؤسسه آموزشی انتشاراتی بارسا برای هر دانش‌آموز به شکل کاملاً شخصی و متناسب با ویژگی‌های همون دانش‌آموز، توسط مشاور تحصیلی متخصص انجام میشه.

چطور بهترین مشاور تحصیلی کنکور را انتخاب کنیم؟

۴. کنترل مسائل روحی و انگیزشی داوطلبان کنکور: می‌دونیم که موفقیت در کنکور سراسری توی مسائل درسی و چطور درس خوندن خلاصه نمی‌شه. سال کنکور و حتی سالهای قبل از کنکور به دلایل مختلف سالهای پرتنشی برای بیشتر داوطلبان کنکور محسوب می‌شه. بنابراین انتخاب مشاور تحصیلی که تا حدی با مسائل روانشناسی آشنایی داشته باشه، امتیاز بزرگیه. چنین مشاوری علاوه بر اینکه به دانش‌آموز در مسائل درسی (مثل روش‌های بهتر تست زدن، مفیدتر مطالعه کردن، افزایش ساعت مطالعاتی، درست برنامه‌ریزی کردن و…) کمک می‌کنه، می‌تونه در روزهای سخت که دانش آموزان بی‌انگیزه می‌شن، به اونها انگیزه بده.

مؤسسه آموزشی انتشاراتی بارسا که کمی بالاتر باهاش آشنا شدیم، در این زمینه هم یکی از بهترین‌ها محسوب میشه. چرا که مشاوران تحصیلی این مؤسسه اگرچه روانشناس نیستند، اما ساعت‌ها کارگاه روانشناسی رو زیر نظر دکتر علی میرصادقی، روانشناس برجسته کشور و شبکه‌های صدا و سیما، گذروندند. بنابراین در زمینه کنترل مسائل روحی و انگیزشی دانش آموزان و داوطلبان کنکور عملکرد قابل قبولی دارند.

مؤسسه آموزشی - انتشاراتی بارسا زیر نظر دکتر علی میرصادقی (تنها ایرانی عضو انجمن مشاوران تحصیلی جهانی SEC) فعالیت می‌کنه. بارزترین ویژگی که دکتر میرصادقی رو از سایر مشاوران کنکور متمایز می‌کنه، تحصیلات عالی در زمینه روانشناسیه. همین مسئله باعث شده مشاوران مورد تأیید علی میرصادقی که در مؤسسه آموزشی انتشاراتی بارسا مشغول کمک به دانش آموزان هستند، با اصول اولیه علم روانشناسی آشنایی داشته باشند. چنین مسائلی باعث شده دانش آموزانی که در این مؤسسه جلسات مشاوره تحصیلی خصوصی دارند، موفق به کسب رتبه‌های برتر کنکور بشن.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره مؤسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می‌تونید از راه‌های زیر اقدام کنید.

  • ارسال عدد ۶۰ به ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰ (در این صورت ۲۰ دقیقه مشاوره تحصیلی رایگان دریافت می‌کنید)
  • تماس با ٠٢١٢٢۶٧٧٩١٧

چطور بهترین مشاور تحصیلی کنکور را انتخاب کنیم؟

کد خبر 476830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.