راه‌اندازی نیروگاه فتو ولتاییک در منطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: نیروگاه ۶۰ کیلوواتی فتو ولتاییک روی پشت بام ساختمان اداری شهرداری این منطقه نصب و راه اندازی می شود.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بزرگترین غفلت بشر امروزی را می‌توان توجه نکردن به بهره از انرژی بی پایان خورشید دانست؛ با توجه به بروز بحران انرژی فسیلی در سال‌های اخیر و همچنین لزوم کاهش آلودگی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کنترل عرضه و تقاضا، جایگزینی انرژی‌های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی با انرژی‌های فسیلی اهمیت زیادی یافته است که دریافت انرژی عظیمی را توسط سیستم‌های دریافت کننده خورشیدی موجب شده و مرکب از تعدادی پنل خورشیدی است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان افزود: در همین راستا و در جهت حفظ منابع پایدار شهرداری، این منطقه احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت اسمی ۶۰ کیلووات و متشکل از سه دستگاه مبدل DC به AC و ۱۵۰ عدد پنل خورشیدی ۴۰۰ وات را که قادر خواهد بود سالانه بیش از ۱۲۰ مگاوات برق خورشیدی تولید کند را در دست اقدام دارد.

وی با اشاره به نیروگاه در دست احداث شهرداری منطقه ۱۵، افزود: این نیروگاه با تأمین اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در مرحله ساخت سازه‌های فلزی نگهدارنده و خرید صفحه‌های خورشیدی است و در صورت ساخت، با ظرفیت اسمی ۶۰ کیلووات و متشکل از سه دستگاه مبدل DC به AC و ۱۵۰ عدد پنل خورشیدی ۴۰۰ وات قادر خواهد بود سالانه بیش از ۱۲۰ مگاوات برق خورشیدی تولید کرده و در شبکه برق سراسری توزیع کند.

قاسمی دوره بازگشت سرمایه اولیه این نیروگاه را حدود شش سال دانست و ادامه داد: در صورت افزایش قیمت خرید تضمینی توسط وزارت نیرو دوره بازگشت سرمایه اولیه می‌تواند به چهار سال کاهش یابد.

وی در خصوص محل نصب و راه‌اندازی این نیروگاه فتو ولتاییک، خاطرنشان کرد: نیروگاه ۶۰ کیلوواتی شهرداری منطقه ۱۵ روی پشت بام ساختمان اداری شهرداری این منطقه نصب و راه اندازی می‌شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: با اجرای این پروژه مهم می‌توان در جلوگیری از هدر رفت انرژی و ذخیره آن و جلوگیری از انتشار گازهای آلاینده هوا در اثر تولید انرژی و توسعه و فرهنگ‌سازی برای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش اثرات زیان‌بار زیست محیطی برای نسل‌های آینده گام مهم و بلندی برداریم.

کد خبر 476814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.