۵۰ درصد تخفیف صدور پروانه حمل بار برای گروه‌های خاص در مشهد

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد برای گروه‌های خاص۵۰ درصد تخفیف صدور و تمدید پروانه حمل و نقل بار سبک و سنگین در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اصلاح لایحه اجرا و تکمیل پروژه بوم‌پارک کشف‌رود با قید دو فوریت تصویب شد که براساس آن اعطای پروانه ساختمانی یا واگذاری اراضی و املاک، حداکثر تا شش ماه پس از ثبت هر صورت وضعیت در دفاتر مالی شهرداری امکان‌پذیر بوده و پس از آن، هرگونه پروانه ساختمانی، اراضی و املاک به نرخ روز محاسبه و در حساب پیمانکار ثبت خواهد شد.

با تاکید شورا، تأخیر شهرداری در واگذاری املاک، اراضی و تحویل اسناد، پس از درخواست پیمانکار جزء مهلت شش ماهه محسوب نخواهد شد همچنین لایحه تخفیف هزینه صدور یا تمدید پروانه فعالیت و اشتغال در ناوگان حمل و نقل بار درون‌شهری نیز تصویب شد که طبق این لایحه به شهرداری مشهد و سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه اجازه داده شد نسبت به اعمال ۵۰ درصد تخفیف در صدور یا تمدید پروانه فعالیت و اشتغال رانندگان و مالکان خودروهای حمل و نقل بار سبک و سنگین برای گروه‌های خاص شامل خانواده معزز شهدا، جانبازان، رزمندگان آزادگان و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اقدامات لازم را انجام دهد. شهرداری مشهد مکلف شد که آثار مالی اجرای این مصوبه را در تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ منعکس کند.

در ادامه این جلسه اصلاح و به‌روزرسانی لایحه تسهیلات و مشمولان تصویب شد که بر اساس آن به شهرداری مشهد اجازه داده شد، به‌منظور اصلاح و به‌روزرسانی تسهیلات و مشمولان پیشنهادهای خود را جهت تصویب شورای اسلامی شهر، در بودجه سال ۱۴۰۰ خود منعکس کند.

در پایان نیز لایحه آئین‌نامه رسیدگی به تخلفات بخش حمل و نقل مسافر در پایانه‌های برون‌شهری تصویب شد تا در راستای اجرای قانون اصلاح لایحه قانونی احداث ترمینال‌های مسافربری و ممنوعیت تردد اتوبوس‌های برون‌شهری در داخل شهر و به‌منظور ایجاد نظم و انضباط و ارتقا خدمات شهرداری مشهد، آئین‌نامه ساماندهی بخش حمل و نقل مسافر در پایانه‌های برون‌شهری تصویب شد.

کد خبر 476773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.