مدیریت پسماندهای ساختمانی از مبدا تا دفنگاه

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: برای حفظ محیط زیست و ارتقای بهداشت و سلامت شهروندان مقرر شد از طریق ضابطان قضائی با متخلفان برخورد شود تا پسماندهای ساختمانی از مبدأ تا محل دفع نهایی در فرآیند استاندارد مدیریت شود.

فرشاد مستأجران در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نحوه تعامل با رانندگان و کامیون‌داران فعال در زمینه حمل و نقل پسماندهای ساختمانی یکی از مشکلات این سازمان در راه‌اندازی و اجرای سامانه مدیریت پسماندهای ساختمانی بوده است.

وی افزود: با وجود فراهم‌سازی زیرساخت‌های نرم افزاری و فرآیندهای استاندارد در این سامانه و رایزنی با دستگاه‌های مختلف برای اجرای پروژه و اطمینان خاطر به رانندگان، کامیون‌داران و شورای خاک‌برداران در خصوص ایجاد نشدن مشکل برای آنها، اما متأسفانه همکاری لازم از جانب آنها نشد از این رو مقرر شد برای حفظ محیط زیست و ارتقای سطح بهداشت و سلامت شهروندان، با رایزنی با دادستانی از طریق ضابطان قضائی با متخلفان برخورد شود تا پسماندهای ساختمانی از مبدأ تا محل دفع نهایی در فرآیند استاندارد مدیریت شود.

معاون برنامه‌ریزی و پژوهش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان افزود: همچنین در نشست کمیته اجرایی مدیریت پسماندهای ساختمانی شهرداری اصفهان مقرر شد تا جلسه‌ای میان معاونت معماری و شهرسازی و سازمان برگزار شود تا در مورد برخی موضوعات مرتبط به ویژه مبحث عوارض نوسازی و ضریب تعدیل مناطق بحث و گفت و گو شود.

مستأجران اضافه کرد: دریافت اطلاعات از مأمور بازدید منطقه برای محاسبه حجم پسماندهای ساختمانی، هماهنگی با نماینده سازمان خدمات موتوری و معاونت عمرانی شهرداری اصفهان جهت مدیریت پسماندهای ساختمانی در عملیات‌های عمرانی شهرداری و دسترسی به لیست تخلفات با همکاری مدیریت کنترل و نظارت شهرداری اصفهان از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

وی تاکید کرد: همه سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای مربوط به این پروژه تا پایان سال در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان مستقر شده و برای بهره‌برداری بهینه از این سیستم و تکمیل فرآیند مدیریت پسماند از تولید تا دفع، مطلوب است همه دستگاه‌ها و به طور ویژه اتحادیه کامیون‌داران و رانندگان در این زمینه مشارکت مناسبی داشته باشند تا همه شهروندان از مزایای این طرح از جمله بهداشت و پاکیزگی محیط زیست بهره‌مند شوند.

کد خبر 476747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.