تخصیص ۷۲ درصد از بودجه ۱۴۰۰ در توسعه عمرانی

شهردار گلپایگان گفت: با توجه به نیاز شهر به توسعه در حوزه‌های عمرانی، ۷۲ درصد از بودجه سال ۱۴۰۰ در این راستا در نظر گرفته شده است.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سال ۹۹ اتفاقات و رویدادهای پیش‌بینی نشده در کشور رخ داد که شهرداری‌ها را نیز تحت تأثیر قرار داد، اظهار کرد: شهرداری گلپایگان از زمان شیوع ویروس کرونا با همراهی ناحیه مقاومت بسیج به کمک کادر درمانی شتافت.

وی افزود: بسیاری از درآمدهای عمومی شهرداری گلپایگان در دوران کرونا مختل شد، اما علی‌رغم تمام مشکلات با تلاش و پیگیری مجموعه مدیریت شهری بودجه سال ۹۹ در ترازی قابل قبولی تاکنون محقق شده است.

شهردار گلپایگان گفت: بر اساس تحقق بودجه سال ۹۹ و پیش‌بینی‌های موجود در دفترچه عوارض سال آینده و در آمدهای پیش‌بینی شده بودجه ۱۰۷ میلیارد تومانی ۱۴۰۰ با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال ۹۹ به شورای اسلامی شهر گلپایگان برای تصویب نهایی تقدیم شد.

وی افزود: با توجه به نیاز شهر به توسعه در حوزه‌های عمرانی، ۷۲ درصد از بودجه سال ۱۴۰۰ برای این امور در نظر گرفته شده است.

شکرزاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکنون به محلات کمتر توسعه یافته شهر نگاه همه جانبه داشتم لذا در بودجه ۱۴۰۰ اعتباری ویژه برای آسفالت معابر و خیابان‌های این محلات در نظر گرفتیم.

وی با اشاره به افزایش رقم بودجه شهرداری گلپایگان از سال ۹۶ تاکنون گفت: با تلاش مجموعه مدیریت شهری بودجه با افزایش دو برابری نسبت به سال ۹۸ بودجه سال ۹۹ تنظیم و به تصویب شورای شهر رسید و در سال ۱۴۰۰ نیز بودجه بر مبنای رقم یکصد و هفت میلیارد تومانی تنظیم شده است.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه امسال از سوی شهرداری گلپایگان پروژه‌های عمرانی و فرهنگی با وجود محدودیت‌های کرونایی در حوزه‌های توسعه پایدار و نگاهی شهروند محور، توسعه و جذب سرمایه گذاری و اهمیت به پروژه‌های مختلف با هدف حفظ میراث شهر اجرا شده است، افزود: بازسازی و مرمت سه اثر تاریخی، حمام رباط آحسین، مسجد جامع، حمام بهشت در حوزه حفظ میراث شهر گلپایگان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان انجام شد.

گفت: تعریف ۴۷ پروژه سرمایه‌گذاری، تدوین کتابچه فرصت‌های سرمایه گذاری، شروع پروژه پارکینگ طبقاتی در مجاورت بازار شهر گلپایگان به عنوان پروژه مشترک سرمایه گذاری از فعالیت‌های مهم در این دوره مدیریت شهری بوده است،.

شکرزاده افزود: اتفاقات خوبی در زمینه افزایش سرانه فضای سبز و جداسازی آب شرب و آب خام صورت گرفته است.

وی گفت: افتتاح باغ بانوان، آزادسازی ورودی شهر در سمت بلوار آیت الله محمودی و اتمام پروژه بلوار امام رضا و ایجاد چند صد متر مسیر دوچرخه در بلوار امام رضا و بلوار آیت الله محمدی و چندصد متر پیاده روسازی، بیش از ۷۰ هزار متر آسفالت و لکه‌گیری در مناطق مختلف شهر و احداث پارک‌های مختلف و... در سال ۱۳۹۹ انجام شده است.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: سعی داریم تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام را تا انتهای اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به اتمام برسانیم، اما با مساعد شدن شرایط آب و هوایی شاهد رشد بهتر و سریع‌تر اجرای پروژه‌ها خواهیم بود.

کد خبر 476694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.