لزوم سرمایه‌گذاری برای اشتغال در اصفهان

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حاشیه نشینی در کلانشهر اصفهان خطرناک است؛ بنابراین بخش زیادی از سرمایه حوزه اشتغال مجموعه وزارت کار باید به این سمت حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله میرزایی، در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: درست است که سازمان تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه روستایی و صندوق بازنشستگی فولاد، ۷۵ درصد جمعیت را پوشش می‌دهد، اما واقعیت این است که دامنه سازمان‌های تأمین اجتماعی به همه مردم خدمت ارائه می‌دهند.

وی افزود: وزارت رفاه مجوزی برای کسب و کار صادر نمی‌کند، اما توسعه کسب‌وکارها به طور جدی به نوع عملکرد ما در سازمان‌های خدمات‌رسان بستگی دارد. اگر نگاه مثبت باشیم نتیجه متفاوتی خواهیم گرفت. نوع رفتار ما می‌تواند مسیر ادامه فعالیت بنگاه‌های اقتصادی را تسهیل کند و نباید همواره در قدم اول این بنگاه‌ها تعطیل شوند.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به جامعه نگاه مددکارانه داشته باشیم، بازتاب این رفتار در زندگی مردم ما تأثیر می‌گذارد زیرا در سیستمی زندگی می‌کنیم که ناامنی بخشی از جامعه به شکل خشونت به همه ما بازخواهد گشت.

میرزایی افزود: در استان اصفهان در ۹ بنگاه سهام مدیریتی داریم و در مجموع در ۱۸ بنگاه اقتصادی دارای سهم هستیم، امروز بنگاه‌های پگاه آمادگی دارند به هر کدام از زیر مجموعه‌های وزارت کار با ۲۵ درصد تخفیف لبنیات ارائه دهند، کالا و خدمات نهایی که در بنگاه‌های اقتصادی زیر مجموعه شستا تولید می‌شود با تخفیفات ۲۵ تا ۵۰ درصدی به کارکنان این مجموعه فروخته شود تا هم‌افزایی بیشتری رخ دهد.

وی ادامه داد: افزایش حاشیه نشینی در کلانشهر اصفهان خطرناک است؛ بنابراین بخش زیادی از سرمایه حوزه اشتغال مجموعه وزارت کار باید به این سمت حرکت کند تا با اشتغالزایی در شهرها حاشیه‌نشینی در کلانشهرها کاهش یابد.

میرزایی تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای نقش بارز و حرفه‌ای در افزایش توانمندی نیروی کار دارد، استان اصفهان مهاجرپذیر است، بنابراین لازم است مهارت آموزی انجام شود تا از افزایش مشاغل غیررسمی و بزهکاری جلوگیری شود.

کد خبر 476691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.