سقف بودجه برای تحقیق و تفحص‌ها ۳۰ میلیون تومان تعیین شد

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: با تصمیم اعضای هیأت رئیسه سقف پرداختی برای هزینه انجام هر تحقیق و تفحص ۳۰ میلیون تومان تعیین شد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به نشست امروز هیأت رئیسه مجلس گفت: در جلسه امروز در مورد نحوه رسیدگی به لایحه بودجه در صحن علنی مجلس بحث و بررسی شد و بنا بر این شد تا پیشنهاداتی که مغایر با تبصره یک ماده ۱۸۲ آئین‌نامه داخلی مجلس باشد، اجاره طرح نخواهد داشت.

وی افزود: براساس تبصره یک ماده ۱۸۲ پیشنهادات بودجه‌ای در صحن نباید مغایر با برنامه باشد، همچنین پیشنهادات باید دارای منبع مالی مشخص باشد. علاوه بر این پیشنهادات نباید بالاتر از سرجمع بودجه باشد و چهارم اینکه در صورتی هم که بالاتر از سرجمع بودجه نیست، باید ردیف اعتباری آن مشخص باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: علاوه بر این، در این جلسه در مورد طرح‌های تحقیق و تفحص مطالبی مطرح شد و با توجه به هزینه‌هایی که انجام تحقیق و تفحص‌ها برای مجلس دارد، بنا شد تا بیشترین بودجه‌ای که برای انجام تحقیق وتفحص‌ها در نظر گرفته می‌شود ۳۰ میلیون تومان باشد.

سلیمی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه موضوع بورس و مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بنا شد تا پس از بررسی بودجه در صحن، سؤالاتی که از وزیر اقتصاد در این باره مطرح شده و نیز شکایت‌هایی که در قالب ماده ۲۳۴ آئین‌نامه از وزیر اقتصاد مطرح شده است، در دستورکار مجلس قرار گیرد.

وی افزود: در مجلس تاکنون ۳۵۰ طرح عادی و بدون فوریت اعلام وصول شده و در نوبت رسیدگی است و ۱۷۰ طرح دیگر نیز در نوبت اعلام وصول است که باید در مورد طرح‌هایی که موازی با هم هستند، از تکرار بررسی طرح‌های موازی با هم جلوگیری شود.

کد خبر 476663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.