سخنگوی دولت: ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌ماند

سخنگوی دولت از ادامه تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی خبر داد و گفت: برخی سعی کردند روغن را چهار برابر بیاورند و در بازار عرضه کنند، اما موفق نشدند.

به گزارش ایمنا، علی ربیعی اظهار کرد: دولت برای حمایت از سفره‌های مردم بر لزوم ادامه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اصرار کرد، اما متأسفانه بسیاری بدون اینکه علت را بدانند، یک‌طرفه حتی در برخی از برنامه‌های رسانه‌های بزرگ به دولت حمله کردند.

وی با تاکید بر اینکه می‌دانستیم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، آثار زیادی بر سایر کالاها خواهد داشت، گفت: در دوران تعادل اقتصادی به سر نمی‌بردیم و با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دچار شوک‌های عظیم ارزی می‌شدیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برخی منتقدان می‌گفتند آیا مرغ هم ربطی به ارز دارد، افزود: بله، بجز آب و هوای تولید مرغ، سایر هزینه‌های آن با ارز مرتبط است.

وی با بیان اینکه شاید نواقصی در برخی تصمیم گیری‌ها بوده است، گفت: در ستاد اقتصادی دولت مقرر شد برای رفع برخی مشکلات، برخی کالاها تقسیم بندی و مسئولیت هر دستگاه مشخص شود.

ربیعی گفت: یکی از مشکلات در خصوص کالاهایی بود که مسئولیت بین دستگاهی دارد، اما این مشکل در حال پیگیری و رفع شدن است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه تجارت، گفت: کار گمرک آن نیز نهایی شده است و در حقیقت ارزی که اختصاص داده می‌شود از لحظه‌ای که کشتی پهلو می‌گیرد، تا خروج از گمرک و ارسال به پشت خرده فروشی‌ها رصد خواهد شد که کمک بسیاری خواهد کرد.

سخنگوی دولت افزود: دولت همه تلاشش را می‌کند که زندگی برای هموطنان قابل تحمل باشد، اما یک عده سو استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی سعی کردن روغن را چهار برابر بیاورند و در بازار عرضه کنند، اما موفق نشدند، گفت: بی تعادلی اقتصاد ناشی از تنش‌ها و فشارهای عظیمی بود که روی روان جامعه و ارز می‌آوردند، اما توانستیم بسیاری از تکان‌ها را بگیریم، اما آثار منفی هم داشت که باعث رنج و غم مردم شد.

منبع: فارس

کد خبر 476657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.