به دام افتادن شرور و قاچاقچی بزرگ موادمخدر

کشف ۳۱ قبضه سلاح جنگی، کارت هوشمند سلامت ابزاری برای کلاهبرداری، به دام افتادن شرور و قاچاقچی بزرگ موادمخدر، کشف بیش از نیم تن تریاک، رهایی جوان ۲۵ ساله از چوبه‌دار و دستگیری قاتل فراری پس از هفت ماه را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی خوزستان گفت: ۹ قاچاقچی سلاح و مهمات در خوزستان و ایلام توسط پلیس امنیت عمومی خوزستان دستگیر و ۳۱ سلاح جنگی از آن‌ها کشف و ضبط شد.

سید محمد صالحی اظهار کرد: به دنبال کنترل و رصد تحرکات قاچاقچیان سلاح و مهمات در سطح خوزستان مأموران پلیس امنیت عمومی این استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و شبانه روزی از فعالیت قاچاقچیان سلاح و مهمات مطلع شدند.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی خوزستان با اشراف اطلاعاتی و انجام اقدامات پیچیده پلیسی اعضای یک باند ۴ نفره قاچاقچیان را با خودروی وانت در جاده منتهی به اهواز شناسایی و دستگیر کردند که در بازرسی از بار آن‌ها تعداد ۱۵ قبضه سلاح جنگی کلت کمری به همراه ۳۰ تیغه خشاب و ۷۹ فشنگ جنگی کلانشینکف کشف شد.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: این طرح مأموران پلیس امنیت عمومی استان با اقدامات فنی و تخصصی ۵ قاچاقچی سلاح و مهمات را در شهرستان شوش و استان ایلام شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی و همکاری عوامل انتظامی دشت عباس در ۲ عملیات غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند.

کارت هوشمند سلامت ابزار برای کلاهبرداری

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: صدور کارت هوشمند سلامت دستمایه مجرمان برای کلاهبرداری از شهروندان شده است.

علی‌محمد رجبی افزود: کلاهبرداران و مجرمان سایبری تلاش دارند با روش‌های مختلف مخاطبان را قانع کنند که برای استفاده از تخفیف‌های ویژه خدمات درمانی با واریز چند صد هزار تومان در طرح کارت هوشمند سلامت ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه صدور کارت هوشمند سلامت دستمایه مجرمان برای کلاهبرداری از شهروندان شده است، خاطرنشان کرد: مجرمان در پی تماس با شهروندان و اعلام اینکه کارگزار بیمه هستند و دادن اطلاعات اولیه از شهروندان از آن‌ها می‌خواهند برای دریافت کارت هوشمند سلامت اقدام کنند و در صورت اهمال در این خصوص بیمه آن‌ها قطع می‌شود.

شرور و قاچاقچی بزرگ موادمخدر دستگیر شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان در یک عملیات ضربتی، شرور وابسته به گروهک‌های معاند و یکی از قاچاقچیان بزرگ مواد افیونی کشور را دستگیر کردند.

احمد طاهری اظهار کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه شرور مسلح و تحت تعقیب پلیس و از قاچاقچی‌های بزرگ کشور، مجدداً پس از مدت‌ها از طریق مرزهای شرقی وارد سیستان و بلوچستان شده و فعالیت مجرمانه خود را آغاز کرده، دستگیری وی به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وی افزود: این قاچاقچی بزرگ طی ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای در امر ترانزیت و قاچاق مواد افیونی در شرق کشور، با هدایت و رهبری چندین باند مسلح قاچاق مواد مخدر، درگیری‌های متعددی با مأموران نیروی انتظامی داشته که منجر به مجروحیت تعدادی از نیروهای مسلح در منطقه شرق و جنوب شرق کشور شده و طی یک درگیری مسلحانه با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان یک مأمور پلیس را به شهادت رسانده بود.

۵۷۰ کیلو تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: محموله ۵۷۰ کیلوگرمی مواد مخدر (تریاک) در شهرستان عسلویه این استان کشف شد.

خلیل واعظی اظهار کرد: مأموران پلیس شهرستان عسلویه با انجام تحقیقات و اجرای طرح برخورد با توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر و اشراف اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر بارگیری و انتقال محموله مواد مخدر به استان‌های جنوبی مطلع شدند.

وی تصریح کرد: قاچاقچیان مقدار قابل توجهی مواد مخدر را به روستای "خره" از توابع شهرستان عسلویه انتقال داده و قصد داشتند بوسیله ۵ دستگاه موتورسیکلت آن‌ها را به خارج از شهرستان انتقال دهند.

جوان ۲۵ ساله از چوبه‌دار رهایی یافت

رئیس دادگستری کامیاران استان سنندج گفت: اولیای دم در این شهرستان پس از پنج سال با بخشیدن قاتل فرزند خود، جانی دوباره به یک جوان ۲۵ ساله بخشیدند.

حسین محسن‌لو اظهار کرد: سال ۱۳۹۴ در کامیاران بر اثر نزاع بین دو جوان با سلاح سرد، یک فقره قتل عمد رخ داد که پس از طی مراحل دادرسی این پرونده و ارجاع آن به شعبه اجرای احکام کیفری منجر به صدور حکم نهایی و قصاص شد.

وی افزود: با تلاش‌های ویژه دادستان کامیاران قاضی اجرای احکام و معتمدان این شهرستان با دعوت از اولیا دم پرونده منجر به رضایت شد و اولیا دم از خون جوان خود گذشتند.

بازداشت قاتل فراری پس از ۷ ماه

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در تیرماه سال جاری در پی قتل جوانی ۲۰ ساله در یکی از محلات شهرستان هامون بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

احمد طاهری افزود:: با حضور مأموران در محل جسد جوانی ۲۰ ساله که بر اثر اصابت گلوله سلاح شکاری به قفسه سینه به قتل رسیده بود روئیت شد.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با تحقیقات میدانی و جمع‌آوری سرنخ‌های موجود قاتل را که جوانی ۲۵ ساله بود شناسایی و مشخص شد، متهم پس از ارتکاب به جنایت از شهرستان گریخته است.

طاهری اضافه کرد: تلاش پلیس برای دستگیری قاتل ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل اخباری مبنی بر تردد مجدد متهم در سطح شهرستان به دست آمد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت با اشراف اطلاعاتی پلیس مخفیگاه قاتل در یکی از روستاهای شهرستان شناسایی و متهم طی یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی ۱ قبضه سلاح شکاری که بوسیله آن مرتکب این قتل شده بود کشف شد.

کد خبر 476651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.