اجرای طرح مهندسی جمع‌آوری روان آب‌های سطحی در فولادشهر

شهردار فولادشهر گفت: در راستای مدیریت روان آب‌ها، اجرای طرح مطالعاتی و مهندسی جمع‌آوری و هدایت روان آب‌های سطحی و آبخیزداری جهت جلوگیری از ورود آب به داخل شهر در دستور کار قرار گرفته است.

بابک محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت انجام مطالعات و مهندسی جمع‌آوری و هدایت روان آب‌های سطحی در شهر جدید فولادشهر اظهار کرد: در برخی مواقع پس از بارش باران شاهد آبگرفتگی معابر در شهرها هستیم و میزان بروز این مسئله به مباحث متعددی چون تکنیک ساماندهی معابر، ساماندهی روان آب‌ها و شبکه فاضلاب و تأسیسات بستگی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه بارش باران در حجم زیاد احتمال بروز مشکلاتی را در شهر و برای شهروندان به همراه خواهد داشت رفع این چالش در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان و مدیریت آب‌های سطحی در فولادشهر در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

شهردار فولادشهر با اشاره به لزوم مدیریت روان آب‌ها در مقابله با بروز سیلاب‌ها، تصریح کرد: انجام طرح مطالعاتی و مهندسی روان آب‌های سطحی و آبخیزداری جهت کنترل و هدایت روان آب‌ها جهت مقابله با سیلاب‌های احتمالی و جلوگیری از ورود آب به داخل شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: توجه به مسائل تکنیکی در طراحی و رعایت شیب مناسب و همچنین تعیین محدوده حریم شهر و کوه‌های جنوب غربی از جمله مباحثی بوده که در این مطالعات مورد توجه قرار گرفته است.

محمدی با بیان اینکه امروزه به دلیل تغییر اقلیم استفاده بهینه از روان آب‌ها در کانون توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع و اجرای این طرح در شهر جدید فولادشهر بازدیدها، مذاکرات و برنامه‌ریزی لازم در این خصوص شده است و مقرر شد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان و شهرستان لنجان پس از تأمین اعتبار لازم جهت احداث مراکز آبخوان و آبخیزداری‌ها و همچنین انحراف روان آب‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی، شرکت عمران فولادشهر نیز در مسیر احداث کانال‌های سرریز سیلاب‌ها و روان آب‌ها در پایین دست و انتقال آن به دریاچه مصنوعی گام بر خواهد داشت تا علاوه بر رفع مشکلات احتمالی روان آب‌ها برای شهر فولادشهر از این مهم بهره برداری لازم بشود.

کد خبر 476509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.