احداث مرکز بازیافت زباله در شهر سرگز

شهردار سرگز احمدی گفت: مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند انجام شده است و عملیات اجرایی احداث این مرکز برای بازیافت زباله‌ها در سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

سجاد کرم‌شاه‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اجرای پروژه‌های مهم عمرانی منجر به تحولی بزرگ در راستای توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در هر منطقه می‌شود، اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی آسفالت سرگز احمدی در سال ۱۴۰۰ به مساحت ۸۲ هزار مترمربع اجرا می‌شود و این مهم برای نخستین بار در زمینه عملیات اجرای آسفالت در این شهر انقلاب بزرگی ایجاد خواهد کرد البته عملیات زیرسازی و خاکبرداری آن آغاز شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین برنامه‌های شهرداری در خصوص پروژه‌های عمرانی سال ۱۴۰۰ شامل زیرسازی بلوار امام خامنه‌ای به مساحت ۸۲ هزار مترمربع، آغاز عملیات اجرایی احداث پارک شهید سلیمانی است که این پروژه تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود و پروژه مجتمع تجاری شهرداری نیز در سال آینده افتتاح می‌شود.

شهردار سرگز احمدی اظهار کرد: از دیگر پروژه‌های عمرانی و مهم شهرداری سرگز آغاز احداث مجتمع تجاری شهرداری، پارک بانوان، پیاده‌رو سازی در محدوده شهر به مساحت ۱۶ هزار متر مربع بوده است اعتبارات مورد نیاز اجرای این پروژه‌های عمرانی برای سال ۱۴۰۰ به صورت تقریبی بالغ بر پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پروژه مدیریت پسماند و زباله‌های شهری خاطرنشان کرد: مطالعات طرح جامع مدیریت پسماند انجام شده است و عملیات اجرایی احداث این مرکز برای بازیافت زباله‌ها در سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و با مشارکت بنیاد علوی شش ماهه تکمیل و به بهره برداری می‌رسد و تحول بزرگی را در این شهر رقم خواهد زد.

کرم‌شاه‌پور عنوان کرد: به ازای هر نفر روزانه تولید پسماندها یک کیلوگرم است و در حال حاضر تمام زباله‌ها دفع می‌شود و بازیافت نمی‌شود.

کد خبر 476501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.