ادغام و یکپارچه‌سازی قراردادهای تعمیرات تاسیسات شهری اصفهان

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از ادغام و یکپارچه‌سازی قراردادهای تعمیرات تاسیسات شهری اصفهان خبر داد و گفت: لایه مشترک نگهداری و تعمیرات تاسیسات شهری اصفهان در سال جاری ایجاد شده است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تنوع، تعدد و گستردگی مکان تجهیزات، تأسیسات و المان‌های شهری و همچنین لزوم نگهداری و تعمیرات به هنگام این تجهیزات باعث شد که حوزه معاونت خدمات شهری در سال‌جاری نسبت به ادغام قراردادهای تاسیساتی اقدام کند.

وی با اشاره به آمار قراردادهای نگهداری و تعمیرات شهرداری اصفهان تصریح کرد: هر ساله بالغ بر ۱۵۰ قرارداد متفرقه و متنوع تاسیساتی در انواع مختلف در حوزه معاونت خدمات شهری منعقد می‌شود که شهرداری اصفهان اقدام به برنامه‌ریزی به منظور تهیه شرح خدمات و گزینش پیمانکار ذی‌صلاح کرده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به تنوع قراردادهای منعقد شده، گفت: قراردادهای متفرقه در موضوعاتی همچون نگهداری تأسیسات پارک‌ها، مبلمان شهری تأسیسات انتقال آب، تصفیه خانه‌های پساب، روشنایی پارک‌ها و فضاهای عمومی، نورپردازی المان‌های شهری، نورپردازی ابنیه تاریخی و معاصر، تأسیسات سرویس‌های بهداشتی، تجهیزات و المان‌های مدیریت مصرف انرژی، نیروگاه‌های خورشیدی مستقر در ساختمان‌های مناطق، تأسیسات حرارتی و برودتی و همچنین روشنایی ساختمان‌های اداری و خدماتی است که این همه تنوع باعث ایجاد ناهماهنگی و هزینه‌های گزافی بابت تعداد این قراردادها و عدم به‌کارگیری پیمانکار ذی‌صلاح در بسیاری از این بخش‌ها شده بود.

وی ادامه داد: در ابتدای سال‌جاری و با تشکیل کمیته عالی نگهداری و تعمیرات «نت» پیشنهاد ادغام و یکپارچه‌سازی موضوعات مورد اشاره توسط حوزه معاونت خدمات شهری در این کمیته مطرح شد و پس از بررسی ابعاد مختلف پیشنهاد ادغام تصویب شد.

امیری با اشاره به نحوه قرارداد در این طرح، اظهار کرد: در این طرح تمامی موضوعات دهگانه تأسیسات و تجهیزات شهری در هر منطقه در قالب یک قرارداد و پس از طی مراحل قانونی به یک پیمانکار ارزیابی شده در حوزه تأسیسات شهری واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرح خدمات فنی در برگیرنده تمامی موضوعات تخصصی در حوزه‌های تأسیسات شهری از جمله تأسیسات الکتریکی و مکانیکی به کار رفته در فضاهای عمومی شهری، خطوط انتقال آب و پساب تصفیه خانه‌ها و دیگر تجهیزات است، تصریح کرد: در این خصوص پلان جهت ارزیابی پیمانکاران ذی‌صلاح و متخصص تهیه شده و پس از برگزاری مناقصه عمومی نسبت به یکپارچه‌سازی تأسیسات یاد شده در یک قرارداد اقدام شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان تاکید کرد: با اجرا شدن این طرح علاوه بر صرفه‌جویی مستقیم ۱۷۰ میلیارد ریالی، نسبت به آموزش و استقرار تکنسین‌های متخصص در بخش‌های مختلف اقدام شده است.

وی با اشاره به دیگر مزایای یکپارچه‌سازی قراردادها، افزود: اجرای اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه، سرویس‌های روزانه و هفتگی جهت افزایش طول عمر برقراری ایمنی و حداقل کردن تعداد خرابی‌ها و کاهش تعداد توقف تأسیسات هر تجهیز به صورت روزانه، هفتگی در دوره‌های یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه از جمله مزایای اجرا شدن این طرح است.

امیری با بیان اینکه پیش بینی شده با اجرای این دستورالعمل‌ها عمر تجهیزات افزایش یابد، گفت: تجهیزاتی که شهرداری هر ساله به منظور توسعه پارک‌ها و فضای سبز و اماکن عمومی خریداری می‌کند دارای حداقل ضمانت ۱۸ ماهه و خدمات پس از فروش توسط شرکت‌های سازنده است که در قرارداد لایه مشترک تأسیسات این مهم در نظر گرفته شده است در این صورت از بسیاری هزینه‌های موازی و غیر لزوم جلوگیری خواهد شد.

کد خبر 476487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.