نمادهای آسیب‌ دیده شهر اصفهان مرمت می‌شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: در سه سال اخیر ردیف بودجه‌ای برای مرمت و تعمیر نمادها و المان‌های شهری اصفهان اختصاص داده شده و تاکنون در حوزه تعمیرات و پتینه آثار هنری شهری اقدامات خوبی شده است.

حسن موذنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از سرقت برخی آثار هنری شهری در اصفهان هماهنگی‌های لازم برای حفاطت بیشتر نمادهای شهری و با حساسیت و تدابیر شدیدتر انجام شد.

وی با اشاره به مقوله تخریب‌گرایی یا وَندالیسم گفت: تخریب اموال عمومی و سرقت آثار هنری در زمره بزه‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است که جامعه‌شناسان آن را عکس‌العملی خصمانه و واکنشی نسبت به برخی از فشارها، ناملایمات، اجحاف‌ها و شکست‌ها تحلیل می‌کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: تخریب‌گران و سارقان آثار ارزشمند و فرهنگی_هنری شهر باید بدانند که صدمه‌زدن به این اموال که متعلق به عموم مردم است جرم محسوب می‌شود و این افراد تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی تعمیر و مرمت نمادها و المان‌های شهری آسیب‌ دیده را مستلزم هزینه‌کرد دانست و تاکید کرد: پیش از این ردیف بودجه‌ای برای این امر در نظر گرفته نشده بود، اما در سه سال اخیر ردیف بودجه‌ای برای مرمت و تعمیر نمادها و المان‌های شهری اصفهان اختصاص داده شده و تا کنون در حوزه تعمیرات و پتینه آثار هنری شهری اقدامات خوبی شده است.

موذنی افزود: با توجه به حساسیت برخی نمادهایی که توسط اساتید برجسته ساخته شده است، عملیات مرمت آثار با نظارت هنرمندان سازنده انجام می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این شهر و تمامی آثار هنری واقع در کالبد شهری به همه مردم تعلق دارد، خاطرنشان کرد: شهروندان در زمینه حفظ و حراست از نمادها و المان‌های شهری با شهرداری همکاری و همراهی کنند تا شاهد شهری همیشه زیبا و بانشاط باشیم.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه اقدام در زمینه آسیب و یا سرقت آثار هنری سطح شهر موضوع را به سامانه ۱۳۷ اعلام کنند.

کد خبر 476473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.