رانندگان حمل‌ونقل عمومی در اولویت تزریق واکسن کرونا باشند

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا رانندگان اتوبوس و تاکسی که هر روز در فضایی بسته و گاهی اوقات بدون تهویه مناسب به تعداد زیادی از مردم خدمت رسانی می‌کنند را در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور امروز (یکشنبه) در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه اولویت‌ها برای تزریق واکسن در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده و اکثر کشورها اولویت‌های مشترکی برای آن دارند، اظهار کرد: سالمندان بالای ۷۵ سال و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند از اولویت‌ها برای تزریق این واکسن هستند؛ اگر مبنای سالمندی را بالای ۶۰ سال بدانیم، حدود هشت میلیون نفر بالای ۶۰ سال در کشور وجود دارند

وی افزود: حدود یک میلیون نفر کادر بهداشت و درمان، بیماران سرطانی و جانبازان و افرادی که در آرامستان‌ها وظیفه غسل اموات را بر عهده دارند، نیز جزء افراد نیازمند تزریق واکسن هستند که جمع این افراد ممکن است به ۱۰ میلیون نفر برسد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در کنار این افراد مشاغلی هستند که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند اما به واسطه شرایط کاری می‌توان آنها را از مشاغل پر خطر در مواجهه با ویروس کرونا برشمرد، تصریح کرد: یکی از این گروه‌های شغلی رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری هستند که هر روز در فضایی بسته و گاهی اوقات بدون تهویه مناسب به تعداد زیادی از مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد کرد که رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری را به عنوان افراد شاغل در شرایط خطرناک، در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دهد.

کاهش ۷۰ درصدی درآمد رانندگان تاکسی

زندآور با تاکید بر اینکه این افراد جهت امرار معاش روزانه خود مجبور به ادامه فعالیت در این شرایط سخت هستند، گفت: بیش از ۷۰ درصد درآمد رانندگان تاکسی درون شهری به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرده است که باید به این موضوع نگاه ویژه‌ای کرد.

وی ادامه داد: این موضوع در کنار افزایش چند برابری هزینه‌های زندگی و تعمیرات خودرو باعث شده که بسیاری از این شهروندان حتی برای تأمین مایحتاج اولیه زندگی خود با مشکلات جدی مواجه شوند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: از شورای اسلامی شهر اصفهان و همچنین مدیریت شهری اصفهان تقاضا دارم تا برای حمایت از این رانندگان، بسته حمایتی ویژه‌ای به عنوان سبد حمایتی کالا اختصاص دهند.

کد خبر 476464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.