منابع درآمدی ۱۴۰۰ شهرداری تهران کاهش یافت

رئیس شورای شهر تهران گفت: کمیسیون بودجه، منابع لایحه را ۱۸۰۰ میلیارد تومان کاهش داده است که به همین اندازه مصارف نیز باید کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از امروز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار شورا قرار می‌گیرد، اظهار کرد: مدیریت شهری در این مقطع یکی از سخت‌ترین دوره‌های خود را از نظر کمبود منابع مالی بدلیل همزمانی رکود اقتصادی، تورم، کرونا و کاهش ارزش پول ملی طی می‌کند با وجود این تلاش کردیم که از طریق کاهش هزینه‌های غیرضروری و چابک سازی مدیریت، بدون شهرفروشی و واگذاری سرمایه‌های شهر، هزینه‌های اداره شهر را تأمین کنیم.

وی ادامه داد: منابع لایحه بودجه در مجموع بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان است که بدون احتساب تبصره‌ها، منابع اصلی آن به حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این عدد در مقایسه با لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ حدود نود درصد ظرف ۴ سال افزایش دارد در حالی که آمار تورم رسمی کشور بالاتر از ۳۰۰ درصد در این دوره بوده است و قدرت برابری ارز نیز در این دوره در برابر پول ملی بیش از ۷۰۰ درصد افزایش داشته است که نشان از کاهش اعتبار هزینه‌های اداره شهر دارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه رویکرد شورا در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ مدیریت شهری، برآوردهای واقعی و قابل تحقق از منابع بوده است، تصریح کرد: برهمین اساس کمیسیون بودجه، منابع لایحه را ۱,۸۰۰ میلیارد تومان کاهش داده است که به همین اندازه مصارف نیز باید کاهش یابد.

وی یکی از نقاط ضعف عملکرد شهرداری در سالهای اخیر را استفاده نکردن از بودجه غیرنقد برای توسعه و عمران شهر دانست و گفت: امیدواریم در فرصت باقیمانده سال ۹۹ و سال آینده از این ظرفیت استفاده بیشتری بشود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در دوران کرونا و با وجود همه مشکلات و بار اضافه‌ای که بر مدیریت شهری تحمیل شد، نه تنها دولت از منابع مصوب ستاد ملی کرونا، مبلغی را جهت جبران خسارتهای مدیریت شهری اختصاص نداد بلکه حتی وظایف قانونی دولت نسبت به مدیریت شهری نیز به‌طور ناقص در اعتبارات تخصیص یافت.

وی افزود: نتیجه این موضوع را شهروندان تهران در توسعه نیافتن ناوگان حمل ونقل عمومی و ازدحام آن در شرایط کرونا مشاهده می‌کنند که امیدواریم در این بخش نیز در فرصت باقیمانده در بخش اوراق مشارکت و یارانه حمل ونقل عمومی تحولات مثبتی رخ دهد.

کد خبر 476462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.