مشکل زمین‌های آستان قدس در اصفهان حل شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سال‌هاست مردم در خصوص وضعیت زمین‌هایی که آستان قدس نسبت به آن‌ها ادعای مالکیت دارد، بلاتکلیف بوده و نگران هستند؛ البته در رابطه با این موضوع تلاش‌های خوبی شده که امیدوارم به نتیجه‌ای برای حل مشکلات مردم منتج شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز (یکشنبه) در یکصد و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلاتی که شورای شهر در بررسی بودجه ۱۴۰۰ دارد، اظهار کرد: یکی از این مشکلات زمین‌هایی است که آستان قدس نسبت به آن‌ها ادعای مالکیت دارد.

وی افزود: سال‌هاست مردم در خصوص وضعیت این زمین‌ها بلاتکلیف بوده و نگران هستند؛ البته در رابطه با این موضوع تلاش‌های خوبی شده که امیدوارم به نتیجه‌ای برای حل مشکلات مردم منتج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این معضل بیشتر در فردوان، منطقه هشت شهری وجود دارد و زمین‌هایی در این نقطه شهر قرار دارد که به نوعی با موقوفات آستان قدس رضوی مرتبط است.

وی ادامه داد: از نماینده آستان قدس در اصفهان درخواست می‌کنم که برای پایان دادن به رنج مردم این منطقه تلاش کنند زیرا یقین داریم که حضرت ثامن‌الحجج (ع) نیز راضی به این بلاتکلیفی مردم نیستند.

اخلاق را در سخنرانی‌ها رعایت کنید

نصراصفهانی افزود: وجود مبارک امیرمومنان (ع) الگوی مناسبی برای خدایی شدن همه مؤمنان بوده و زندگی آن حضرت همواره، در جنگ و صلح، امور خانواده و حکومت‌داری جلوه‌ای از خضوع در برابر خداوند است.

وی با بیان اینکه اگر مدعی شیعه بودن هستیم، باید در این مسیر قرار گرفته و برای ارتباط بیشتر با خداوند تلاش کنیم، ادامه داد: امروز به جد نیازمند ترویج رفتار نبوی و علوی در جامعه خود هستیم و هرچه از منش ائمه فاصله بگیریم در واقع از فضائل اخلاقی فاصله گرفته‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: حاکمیت اخلاق باید در جامعه گسترش پیدا کرده و با آرامش کریمانه از فضاسازی و حاشیه‌سازی‌های بی‌جهت پرهیز کنیم بدین سبب به نیروهای همراه با مدیریت شهری و نیروهای منتقد توصیه می‌شود در بیان دیدگاه‌ها و سخنرانی‌ها مرزهای اخلاق و انصاف را رعایت کرده و همگان بکوشیم که تنور اختلافات را آنقدر برای رقیب داغ و شعله‌ور نکنیم که خود نیز از شعله آن بسوزیم.

وی اضافه کرد: هر دوره مدیریت شهری نقاط قوت و ضعف خود را دارد و هیچ گروهی نمی‌تواند بگوید ما از خطا مبرا هستیم بنابراین به عنوان مسلمان شیعه باید نگاهی عادلانه به کارنامه مدیریت‌های شهری داشته باشیم.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: باید به فرصت‌ها و تهدیدهای هر دوره مدیریت شهری توجه کرده و آنگاه به قضاوت بنشینیم و تلاشمان بر این باشد که از هر اقدامی که منجر به آسیب رسیدن به مردم می‌شود، پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: گاهی لازم است برای اعتماد افزایی و امید دادن به مردم از منافع حزبی و گروهی قدری فاصله بگیریم و در این مسیر نقش علما، دانشگاهیان و گروه‌های مرجع و افراد ذی‌نفوذ برجسته‌تر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه افراد وقتی پشت تریبون قرار می‌گیرند باید تلاش کنند مردم را به تقوا و نیکوکاری دعوت کرده و از دشمنی و دامن زدن به آن دوری کنیم، گفت: باید بیش از هر زمانی مراقب وضعیت جامعه و مردم باشیم زیرا این مردم مشکلات بسیاری داشته و جامعه به آرامش‌بخشی نیاز دارد و باید بدبینی نسبت به مسئولان کم شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم جامعه ما در شرایطی قرار بگیرد که قبل از اینکه هر موضوعی رسانه‌ای شود، از صحت موضوع اطلاع کافی وجود داشته باشد تا دچار غیبت و تهمت نشویم.

برای پایان دادن به بحران آب فکری عاجل بشود

نصراصفهانی ادامه داد: وضعیت بحران آب در اصفهان هر روز توسط مردم رصد شده و اعضای شورای شهر در طول هفته تماس‌های متعددی از سوی آنها دارند و شهروندان راجع به دغدغه خود درباره آب و جاری بودن زاینده‌رود صحبت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان ذی‌ربط باید فکر عاجلی برای پایان دادن به این بحران داشته باشند، تاکید کرد: مسئولان باید تلاش کنند تا حداقل مردم احساس کنند امورشان توسط نمایندگانشان دنبال می‌شود و دلواپسی آن‌ها کاهش یابد؛ حال اینکه این تلاش‌ها به نتیجه می‌رسد یا نه موضوع دیگری است.

تصویب مرحله اول طرح جامع

نصراصفهانی با تقدیر از استانداری و اداره کل راه و شهرسازی اصفهان برای همراهی با مدیریت شهری در تصویب مرحله نخست طرح جامع اصفهان، خاطرنشان کرد: پیگیری و سماجت شورای شهر بالاخره جواب داد و مرحله نخست طرح جامع در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهر پایلوت کشور در رویکرد جدید تدوین برنامه جامع است، ابراز امیدواری کرد: مقدمات برای تصویب مرحله دوم طرح جامع فراهم شده و اقدامات در ادامه نیز به سرانجام مطلوب برسد.

کد خبر 476456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.