انهدام باند سارقان مسلح مامورنما

کشف ۲ انبار داروی قاچاق، کلاهبرداری با عنوان کمک به زلزله‌زدگان، کشف ۱۹۹۰ کیلوگرم مواد مخدر، قتل با انگیزه انتقام‌جویی، دستگیری قاچاقچی مواد مخدر و انهدام باند سارقان مسلح مامورنما را در بسته حوادث ایمنا بخواند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده انتظامی البرز اعلام کرد که با تلاش مأموران پلیس امنیت اقتصادی البرز ۲ انبار داروی قاچاق در منطقه گرمدره شهرستان کرج کشف شد.

عباسعلی محمدیان اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان البرز، در اجرای سرکشی و کنترل انبارهای نگهداری کالا موفق به شناسایی ۲ انبار در منطقه گرمدره شدند که اقدام به نگهداری داروی قاچاق می‌کردند.

وی افزود: این ۲ انبار که مملو از داروهای قاچاق ایرانی و خارجی بود با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز کشف و ضبط شد.

محمدیان گفت: با دستور اداره کل تعزیرات حکومتی استان البرز، محل‌های مذکور پلمب و پرونده مقدماتی مستند به مواد قانونی مربوط به نقض ضوابط نگهداری دارو تشکیل و مالک انبارها نیز برای ادامه تحقیقات تحویل مراجع قضائی شد، در بازدید از این ۲ انبار در مجموع ۱۲ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۲۱۳ عدد دارو که در شرایط خاص نگهداری می‌شد، کشف شد.

وی تصریح کرد: ارزش تقریبی داروهای کشف شده بر اساس نظر کارشناسان ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کلاهبرداری با عنوان کمک به زلزله‌زدگان

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه برخی کلاهبرداران سایبری برنامه‌های مجرمانه خود را به عنوان «کمک به زلزله‌زدگان» اجرا می‌کنند، گفت: کاربران دقت داشته باشند تا در دام کلاهبرداران و فیشرها قرار نگیرند.

رامین پاشایی افزود: با توجه به حادثه زلزله در شهرستان سی‌سخت از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد، شاهد هستیم برخی افراد سودجو تحت عنوان کمک به مردم زلزله زده در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری و سوءاستفاده از احساسات شهروندان می‌کنند این در حالی است که کمک‌های جمع‌آوری شده هیچگاه به دست نیازمندان نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند و برای کمک به زلزله زدگان حتماً از طریق نهادهای معتبر و مسیرهای قانونی که از سوی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر اعلام می‌شود، اقدام کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی ادوار گذشته در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی در فضای مجازی و اشخاصی که در این خصوص فعالیت کرده اند و سایر تجربیات ثبت شده، متأسفانه شاهد این موضوع هستیم که مجرمان سایبری با سو استفاده از موقعیت ایجاد شده با تحریک اذهان عمومی و بعضاً سو استفاده از نام، اعتبار و شهرت افراد مشهور و نامی کشور و تحت عنوان جمع آوری کمک‌های مردمی به منظور یاری رساندن به آسیب دیدگان از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کنند.

یک هزار و ۹۹۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد

دادستان عمومی و انقلاب کنگان استان بوشهر گفت: با اقدامات شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) این استان ۱ هزار و ۹۹۰ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان کشف و ضبط شد.

اکبر احمدی افزود: از این میزان یک هزار و ۳۴۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از طریق دریا به وسیله قایق‌های تندرو پس از بارگیری از جنوب هرمزگان به شهرستان کنگان منتقل شده بود.

وی اضافه کرد: این محموله مواد مخدر در سواحل کنگان تخلیه و به وسیله قاچاقیان در کوه‌های اطراف این شهرستان به طرز ماهرانه‌ای در چند نقطه مخفی شده بود تا در فرصتی مناسب برای توزیع به مناطق داخلی کشور منتقل شود که از طریق پهپاد و کوادکوپتر کشف و ضبط شد، همچنین در مرحله دیگری از این عملیات نیز ۶۵۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد. در این عملیات چهار نفر از سوداگران مرگ دستگیر شدند.

قاتل راننده آژانس دامغانی انتقام‌جویی را انگیزه این جنایت عنوان کرد

فرمانده انتظامی دامغان استان سمنان گفت: قاتل راننده آژانس ۶۵ ساله دامغانی پس از دستگیری به دست نیروی انتظامی در بازجویی‌ها به قتل خود اعتراف و انگیزه این جنایت را انتقام‌جویی عنوان کرد.

سید رضا علوی افزود: چندی پیش خبر مفقودی راننده آژانس ۶۵ ساله دامغانی به پلیس اعلام شد و پرونده مفقودی در دستور کار پلیس قرار گرفت، با تلاش نیروی انتظامی و تحقیقات گسترده پلیس، فرد مظنون برای ارائه توضیحات به اداره پلیس منتقل شد.

وی ادامه داد: فرد مظنون پس از بازجویی، به ارتکاب قتل اعتراف کرد و پیکر بی‌جان مقتول که به‌علت خفگی به قتل رسیده بود، در یکی از چاه‌های روستاهای جنوب شهر دامغان کشف شد، این قاتل ۳۵ ساله از سارقان سابقه‌دار بود و انتقام‌جویی را انگیزه اصلی برای ارتکاب عنوان کرده است.

فرمانده انتظامی دامغان تصریح کرد: قاتل از افراد سابقه‌دار بود که تاکنون چندین بار از سوی پلیس دستگیر و روانه زندان شد اما آزاد شده بود.

دستگیری قاچاقچی مواد مخدر

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین از کشف ۵ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۱ نفر قاچاقچی مواد مخدر در این شهر خبر داد.

فرهاد علی بیگی گفت: مأموران انتظامی استان حین کنترل محورهای مواصلاتی قزوین – زنجان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و خودروی مورد نظر را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی خودروی مورد نظر، مقدار ۵ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که در وسایل همراه یک نفر از مسافران جاسازی شده بود را کشف و وی را دستگیر کردند.

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده، به همراه مواد مکشوفه تحویل مراجع قضائی شد اظهار داشت: با توجه به اقدامات شوم سوداگران مرگ، نیاز است خانواده‌ها سطح آگاهی و دانش خود را نسبت به آسیب‌های مواد مخدر بالا برده و به منظور حفظ فرزندان خود از معضل اعتیاد، همواره در افزایش اطلاعات خود در زمینه مواد مخدر تلاش کنند.

انهدام باند سارقان مسلح مامورنما

فرمانده انتظامی دشت آزادگان اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه و به‌عنف تحت عنوان مأموران نظامی در دشت آزادگان شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

سید قاسم موسوی افزود: مأموران پلیس آگاهی با کار اطلاعاتی موفق به شناسایی باند ۴ نفره سارقان شدند و با اخذ نیابت قضائی ۳ سارق در شهرستان اهواز و ۱ سارق را در دشت آزادگان دستگیر کردند.

وی ادامه داد: بازسازی صحنه جرم و ورود به عنف انجام و توسط مالباختگان شناسایی شدند.

فرمانده شهرستان دشت آزادگان با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، اضافه کرد: افراد باید هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند تا مأموران انتظامی به سرعت پیگیری و با مخلان آسایش مردم برخورد کنند.

کد خبر 476370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.