شهرداری مشهد پیشتاز در حوزه‌های حفظ محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: خوشبختانه شهرداری در حوزه‌های حفظ محیط زیست پیشتاز است و در تمام زمینه‌ها نقش خود را ایفا کرده و از اقدامات شده نیز حمایت کرده‌ است و به طور کلی بین شهرداری و دستگاه‌های دولتی یک همکاری، همفکری و هم‌افزایی وجود دارد.

تورج همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص توسعه تصفیه‌خانه‌های محلی و نقش آن در حفظ محیط زیست شهر مشهد، اظهار کرد: ایجاد تصفیه خانه‌های محلی یک اقدام ارزشمند زیست محیطی است که به واسطه آن می‌توان از ظرفیت پساب تصفیه شده فاضلاب‌های محلی استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از آبیاری فضای سبز از طریق آب شرب انجام می‌شود، می‌تواند با استفاده از ظرفیت پساب تصفیه شده برای آبیاری حوزه کشاورزی و فضای سبز شهری استفاده کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: تاکید ما بر ایجاد چنین تصفیه خانه‌هایی است و تاکنون با ایجاد ۱۵ تصفیه خانه موافقت شده است اما شهرداری این تعداد را تجمیع کرده در حالی که تاکید ما بر اجرای همان تعداد است زیرا ایجاد تصفیه خانه‌های محلی و گام‌های کوچک می‌تواند در مبحث کلان سهم بسزایی در کاهش آلودگی‌های فاضلابی داشته باشد و حتی ما بر ایجاد چنین مکان‌هایی در نزدیکی مجتمع‌های صنعتی نیز تاکید داریم تا فاضلاب‌ها به صورت استاندارد دفع شود.

همتی در خصوص ارزیابی خود از عملکرد شهرداری در حوزه مسائل زیست محیطی اضافه کرد: خوشبختانه شهرداری در حوزه‌های حفظ محیط زیست پیشتاز است  و شهرداری در تمام زمینه‌ها نقش خود را ایفا کرده و از اقدامات انجام شده حمایت کرده‌ است. رویکرد خوبی بین شهردار معاونین و شورای اسلامی شهر مشهد وجود دارد و به طور کلی بین شهرداری و دستگاه‌های دولتی یک همکاری، همفکری و هم افزایی وجود دارد.

کد خبر 476349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.