شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی عادت کرده‌اند

یک کارشناس حمل و نقل گفت: افزایش تعداد خطوط مترو استقبال شهروندان را به استفاده از حمل و نقل عمومی بیشتر می‌کند تا جایی که به جای استفاده از خودروهای شخصی برای سفرهای درون شهری ترجیح می‌دهند از مترو استفاده کنند.

احمد گلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نکته خوبی که در شهرهای بزرگ‌تر ایران و جهان به چشم می‌خورد افزایش تعداد خطوط مترو در همه نقاط شهر است به طوری که اگر نگاهی به نقشه متروی شهرهای بزرگی مثل توکیو، مسکو، پاریس لندن و حتی تهران بیندازیم خطوط گسترده‌تری از مترو را خواهیم دید و هرجایی از شهر که باشید می‌توانید با پنج تا ۱۰ دقیقه بهترین دسترسی را به ایستگاه مترو داشته باشید.

وی ادامه داد: افزایش تعداد خطوط مترو استقبال شهروندان از استفاده حمل و نقل عمومی را بیشتر می‌کند تا جایی که به جای استفاده از خودروهای شخصی برای سفرهای درون شهری ترجیح می‌دهند از مترو استفاده کنند.

این کارشناس حمل و نقل و ترافیک شهری گفت: در حال حاضر اصفهان دارای یک خط متروی ساده است و خط دوم مترو نیز قرار است که راه اندازی شود اما زمان زیادی را باید منتظر بمانیم تا این امکان شکل بگیرد.

گلی با بیان اینکه خط یک مترو تنها به مسافران در مسیر شمال به جنوب و بالعکس سرویس دهی می‌کند، افزود: خطوط مترو باید به گونه‌ای ایجاد شود تا همه شهروندان در تمام نقاط شهر بتوانند از این مد حمل و نقل استفاده کنند؛ اکنون اگر یک نفر در منطقه شرق یا غرب اصفهان بخواهد به مرکز شهر برود تنها حمل و نقل آسانی که نزدیک‌تر به شخص خواهد بود اتوبوس و تاکسی است.

گلی تاکید کرد: سرفاصله زمانی حرکت قطارها در همه جای دنیا کمتر از دو دقیقه است، بنابراین باید تعداد واگن‌ها و کیفیت خدمات‌رسانی را ارتقا ببخشیم تا شهروندان تمایل بیشتری به استفاده از مترو داشته باشند.

وی افزود: اکنون اصفهان به عنوان یک کلانشهر نباید تنها یک خط مترو داشته باشد و باید پیش از اینها تمام سیستم حمل و نقل عمومی گسترش پیدا می‌کرد که برای شهروندان فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی نهادینه شده باشد.

این کارشناس حمل و نقل تصریح کرد: برای فرهنگسازی استفاده از حمل و نقل عمومی در اصفهان دیر اقدام شده از این رو آن‌ها به استفاده از خودروهای شخصی عادت کرده‌اند و این تغییر سبک استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی زمان‌بر خواهد بود.

کد خبر 476323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.