افزایش قیمت موادمخدر صنعتی و سنتی در یک سال اخیر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: قیمت مواد مخدر سنتی افزایش پیدا کرده و از طرفی مواد مخدر صنعتی هم افزایش قیمت داشته و این افزایش قیمت هم به دلیل بالا رفتن هزینه ترانزیت است.

به گزارش ایمنا، اسکندر مؤمنی در نشست خبری، اظهار کرد: قیمت مواد مخدر سنتی افزایش پیدا کرده است اما مواد مخدر صنعتی هم افزایش قیمت داشته است و این افزایش قیمت هم به دلیل بالا رفتن هزینه ترانزیت است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از سوق مصرف کنندگان به مواد مخدر صنعتی طرح یاریگران را راه‌اندازی کردیم تا به جوانان و مصرف کنندگان بگوییم مصرف مواد مخدر صنعتی بی‌بازگشت است و حتی با یک تا دو بار استفاده از مواد مخدر صنعتی مصرف کننده کاملاً به این مواد اعتیاد پیدا می‌کند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به آخرین وضعیت صدور مجوز داروی گیاهی ترک اعتیاد، گفت: داروی جدید بوپرنورفین ۸۰ درصد آن موادی است که اشتیاق به مصرف را کم می‌کند، داروهای دیگر هم در حال تولید است. تولید اولیه آن توسط شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته است پیگیری‌های لازم از غذا و دارو برای صدور مجوز انجام می‌شود و هر دارویی باید فرایند خود را از سوی سازمان غذا و دارو طی کند به همین دلیل در صدور مجوز برای مصرف این دارو زمان زیادی گذاشته شده است.

منبع: مهر
کد خبر 476270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.