تشریح محدودیت‌های ویژه برای مهار شیوع کرونا در خوزستان

استاندار خوزستان در پایان نشست اضطراری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا محدودیت ها و تمهیدات ویژه برای مهار شیوع کرونا را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان امروز در پایان نشست اضطراری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: پیش از اینکه در شرایط آبی به سر می‌بردیم مهمترین مشکل آن بود که برای مردم عادی انگاری صورت گرفته بود و تصور عموم بر این بود که همه چیز حل شده است.

استاندار خوزستان افزود: در نتیجه این عادی انگاری مراسمات مختلف، مراودات رفت و شدها و مسافرت‌ها دقیقاً مانند شرایطی که کرونا نباشد انجام شد و در نتیجه بیماری کرونا آن هم از نوع نوع جهش یافته با منشأ انگلستان گسترش یافت.

سلیمانی ادامه داد: برآورد ما این بود که منشأ گونه جهش یافته از خارج از کشور است و در مرحله اول مرزها را در بخش مسافرتی به مدت یک هفته بستیم و پس از یک هفته اگر شرایط کنترل نشود این محدودیت تمدید خواهد شد. همچنین در مرزها باید شرایطی ایجاد کنیم که امکان تست سریع از مسافران فراهم شود.

استاندار خوزستان افزود: تردد روزانه از ساعت ۲۱ تا ۴ با قدرت ادامه پیدا می‌کند و در شهرستان‌های قرمز اصناف، ادارات و دیگر دستگاه‌ها برابر با محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها مشخص شده فعالیت می‌کنند.

سلیمانی تصریح کرد: در این شهرستان‌ها تعطیلی بازار، اصناف و دستفروشان به جز گروه یک شغلی به طور کامل انجام می‌گیرد و کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی با یک سوم ظرفیت فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: ادارات و دستگاه‌ها نیز به جز دستگاه‌های ضروری و خدمات رسان حداکثر با یک‌سوم فعالیت می‌کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای، زنان باردار و افراد مسن حتماً در دورکاری باشند و همه نهادها دستگاه‌ها بخش خصوصی موظف هستند به کمک اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بیایند.

سلیمانی تصریح کرد: در صورت اجرای طرح غربالگری محله به محله حلقه انتشار ویروس شکسته خواهد شد و افراد مبتلا دقیق‌تر شناسایی و قرنطینه می‌شوند و خانواده و بستگان بیمار و کسانی که با بیمار تردد داشته باشند تست می‌شوند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در ورودی‌ها و خروجی‌های استان کنترل بیشتری انجام می‌شود گفت: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز درخواست کردیم در کنار دبیری ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا امر سخنگویی این ستاد را نیز بر عهده گیرند.

منبع: فارس

کد خبر 476134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.