نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس دقایقی قبل در سیرجان با پنج گل از سد شاگردان قلعه‌نویی گذشت تا با اقتدار، صدرنشین نیم فصل لیگ شود. این برد ارزشمند شاگردان گل محمدی را در فاصله دو امتیازی با سپاهان نگه داشته تا گام بلندی برای قهرمانی پنجم برداشته باشند. قضاوت این دیدار را پیام حیدری عهده دار بود و به جز چند صحنه، روز آرامی به همراه تیم داوری خود تجربه کرد و می‌توان با اطمینان گفت، تصمیمات او نمی‌توانست تأثیر چندانی روی نتیجه نهایی داشته باشد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داور ی این مسابقه توسط نوذر رودنیل و حیدر سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

سرنگون شدن بازیکن گل‌گهر در برخورد با لک

دقیقه ۱۲ ضربه کاشته گل گهری پس از ارسال به محوطه پرسپولیس و ضربه‌ای که لک آن را دفع کرد، به ابراهیمی رسید و این مدافع قصد داشت لک را جا بگذارد، در مصاف با این گلر سرنگون شد و در شرایطی که گل گهری به شدت معترض بودند، داور اعتقادی به پنالتی نداشته و ضربه دروازه را اعلام کرد.

رودنیل: اتفاقی رخ نداد و ادامه بازی درست بود.

سلیمانی: تصمیم حیدری کاملاً صحیح بود چون خود بازیکن کنترلش را از دست داده و توپ را به بیرون زد؛ بنابراین لک روی او خطایی را مرتکب نشد.

نظر کارشناس داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس

اخراج برزای

دقیقه ۸۴ نیز خطا بهنام برزای باعث شد تا حیدری اخطار دیگری را به او نشان داده و این بازیکن را از زمین مسابقه اخراج کند. برزای با دریافت این کارت قرمز، دیدار حساس تیمش در هفته آغازین نیم فصل دوم مقابل سپاهان را از دست داده باشد.

رودنیل: تصمیم حیدری در خصوص اخراج برزای درست بود.

سلیمانی: برزای به درستی اخراج شد چرا که اخطار اولش را در اعتراض به تصمیم داور زمانی که خطایی روی عبدی انجام داد گرفت و اخطار دومش را به خاطر جلوگیری از حمله مؤثر حریف و خطایی که مرتکب شد، دریافت کرد که هر دو کارت نیز صحیح بود.

نظر کارشناس داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: به نتیجه بازی توجهی ندارم و اهمیتی به آن نمی‌دهم. آنچه در این بازی خیلی برای فوتبال ما مهم بود بازی سریع و جوانمردانه‌ای که با توجه به حساسیت جدول، به دور از حوادث و حواشی بود. یعنی برای اولین بار زمان مفید یک مسابقه در لیگ ایران ۶۳ دقیقه بود! که این موضوع خیلی برای فوتبال‌مان مهم است چرا که این میزان همیشه حدود ۵۷-۵۸ دقیقه بوده است. هر پنج گل سالم بود. تصمیمات حیدری در خصوص خطاها و اخراج برزای، و همچنین تصمیم کمک داوران روی آفسایدها درست بود. هیچ صحنه تأثیرگذاری در این بازی نداشتیم. دقیقه ۸۵ مهدیخانی بازیکن گل گهر را گرفت و پیام حیدری باید حتماً به او کارت زرد نشان می‌داد. با توجه به تعداد تعویض‌ها، توقف‌ها و مصدومیت‌ها ۴ دقیقه برای وقت اضافه خیلی کم بود و باید ۶ دقیقه اعلام می‌کرد. در حالی که ۴ دقیقه اعلامی خودش را نیز نگرفت!

سلیمانی: پیام حیدری آن قدر خوب قضاوت کرد که همه را به خونسردی دعوت کرده و کسی به تصمیم‌های ایشان پرخاشگری نکرد. به عبارتی خونسردی حیدری روی نیمکت و بازیکنان دو تیم تأثیر گذار بود. در مجموع قضاوت خیلی خوبی از حیدری و تیمش شاهد بودیم.

کد خبر 476132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    حالامیگن چراحیدری راگذاشتن برااین بازی این اقارئیس نمیدونم چی پرسپولیس هست خلاصه صدتاحرف وحدیث دیگه خودشون نمیتونن نتیجه بگیرن میچسبن به تیمهای دیگه