بیش از ۲۵۵ هزار هکتار از اراضی کردستان بیمه شد

معاون امور بیمه بانک کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جاری (۱۴۰۰ - ۱۳۹۹) تاکنون ۲۵۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی این استان زیر پوشش بیمه محصولات رفته است.

به گزارش ایمنا، اسماعیل حیدری روز جمعه، اظهار کرد: این میزان اراضی شامل ۲۵۳ هزار هکتار مزرعه و ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ است.

وی با بیان اینکه بیمه محصولات زراعی از ۲۸ مهر آغاز و تا پایان دی ماه این روند ادامه داشت، افزود: عملیات بیمه باغات نیز و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

معاون امور بیمه بانک کشاورزی کردستان یادآور شد: همچنین در این مدت، ۱۵۱ هزار رأس دام و ۱۵ میلیون قطعه طیور در استان بیمه شد البته بهره برداران این بخش محدودیت زمانی برای بیمه گذاری دام و طیور ندارند.

کردستان با داشتن بیش از یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار زمین قابل کشت مرغوب و مستعد دیم و آبی، یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی کشور است، این استان دارای ۴۳ هزار هکتار باغ است که سالانه ۳۳۰ هزار تُن انواع میوه در آن تولید و برداشت می‌شود.

میزان کل تولید محصولات بخش کشاورزی استان کردستان سه میلیون تُن است که وزارت کشاورزی در نظر دارد با توسعه فعالیت‌های مختلف این میزان را به حدود پنج میلیون تُن در سال برساند.

منبع: ایرنا

کد خبر 476119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.