گل‌گهر ۰-۵ پرسپولیس/ تحقیر تیم ژنرال در نیمه مربیان!

پرسپولیس با پنج گل، گل گهر را در خانه در هم کوبید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عصر امروز جمعه - ۱ اسفند - پرسپولیس میهمان گل گهر بود که با وجود بازی نزدیک دو تیم در نیمه نخست، به یک باره سرخ‌پوشان مسابقه را به دست گرفته و با زدن پنج گل، شاگردان قلعه نویی را تحقیر و مقتدرانه قهرمان نیم فصل شدند.

معوقه هفتم دهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های گل‌گهر و پرسپولیس

ورزشگاه: شهید قاسم سلیمانی (اختصاصی گل‌گهر)، سیرجان

تماشاگر: -

گل‌ها: احمد نورالهی (دقیقه ۲۹- برای پرسپولیس) - امید عالیشاه (دقیقه ۶۰- برای پرسپولیس) - مهدی شیری (دقیقه ۶۸- برای پرسپولیس) - احمد رضا زنده روح (دقیقه ۷۲- گل به خودی برای پرسپولیس) - سیامک نعمتی (دقیقه ۸۶- برای پرسپولیس)

اخطار: بهنام برزای (دقیقه ۸۴- از گل گهر)

اخراج: بهنام برزای (دقیقه ۸۴- از گل گهر)

گل‌گهر سیرجان: مهرداد بشاگردی، سید علیرضا ابراهیمی، آرمین سهرابیان (دقیقه ۶۹- امین پورعلی)، بهنام برزای، میلاد زکی‌پور، علیرضا علیزاده، احمدرضا زنده‌روح، رضا محمودآبادی (دقیقه ۵۵- عرفان افراز)، علی‌اصغر عاشوری، سعید صادقی و یونس شاکری

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

پرسپولیس تهران: حامد لک، مهدی شیری، کمال کامیابی نیا، سیدجلال حسینی، سعید آقایی، سیامک نعمتی، احمد نورالله‌ی، احسان پهلوان، میلاد سرلک، امید عالیشاه (دقیقه ۸۵- علی شجاعی)، وحید امیری (دقیقه ۷۵- مهدی عبدی)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

داور: پیام حیدری

شرح بازی:

گل‌گهری‌ها بازی را بهتر شروع کردند و از همان ابتدا مالک توپ و میدان بودند. آن‌ها در دقیقه ۱۲ فرصت مناسبی به دست آوردند و حتی در برخورد بازیکن‌شان با لک و افتادن به او زمین، معتقد بودند داور باید پنالتی برایشان می‌گرفته که البته داور چنین عقیده‌ای نداشت. چند دقیقه بعد نیز زنده روح کرنر را به تیر زد. توپ برگشتی را نیز بازیکن گل گهر به سمت دروازه پرسپولیس شلیک کرد اما مدافع این تیم روی خط دروازه اجازه باز شدن آن را نداد.

برخلاف برتری گل‌گهری‌ها، نفوذ آقایی و پاس او برای نورالهی پایه ریز گل نخست پرسپولیس در دقیقه ۲۹ شد. بعد از گل نیز شاگردان قلعه‌نویی باز هم صاحب میدان بوده و فرصت جبران داشتند. آن طرف نیز پرسپولیسی‌ها روی ضد حملات می‌توانستند اختلاف را افزایش دهند اما ناکام ماندند تا بازی با همین نتیجه در نیمه اول به پایان برسد.

نیمه دوم را اگر چه باز هم گل گهر بهتر آغاز کرده بود اما این برتری چندان دوام نداشت و به یک بار از دقیقه ۶۰ تا ۷۲، تمرکز پرسپولیس بر جناح راست گل گهر، سه گل دیگر برایشان به همراه داشت. ابتدا عالیشاه با حرکتی انفجاری و تک نفری، شیری با استفاده از اشتباه گلر گل گهر در دفع توپ گل زدند و سپس، زنده روح روی ارسال از همین سمت به اشتباه افتاد تا نتیجه باور نکردنی رقم بخورد.

بهنام برزای نیز با دریافت کارت دوم از زمین اخراج شد تا واپسین دقایق را گل گهر ده نفره دنبال کند. در همین لحظات شجاعی تازه وارد توپ را روی محوطه ریخت تا اشتباه بشاگردی در دفع توپ، کار را برای زدن پنجمین گل توسط نعمتی آسان کرده باشد.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۲۹- احمد نورالهی) - نفوذ سعید آقایی از سمت چپ و کات بک او از مدافعین گل گهر گذشت تا نورالهی به آسانی توپ را به تور دروازه بچسباند.

۲-۰ (دقیقه ۶۰- امید عالیشاه) - عالیشاه با سرعت بسیار زیاد مدافع سمت چپ گل گهر را جا گذاشت و از میانه زمین خود را به محوطه حریف رساند تا به آسانی توپ را از میان پاهای بشاگردی وارد دروازه کند.

۳-۰ (دقیقه ۶۸- مهدی شیری) - شوت سرکش نعمتی از سمت راست را بشاگردی اشتباه دفع کرد تا توپ دقیقه جلو شیری افتاد و با یک ضربه سر ساده دروازه را برای بار سوم باز کند.

۴-۰ (دقیقه ۷۲- احمدرضا زنده روح) - پاس تند و تیز پرسپولیسی‌ها از سمت راست باعث شد تا زنده روح به اشتباه افتاده و دروازه خودی را باز کند.

۵-۰ (دقیقه ۸۷- سیامک نعمتی) - ارسال علی شجاعی تازه وارد باز هم دفع ناقص بشاگردی را به دنبال داشت تا نعمتی به آسانی دروازه را بگشاید.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۲- ضربه ایستگاهی را گل گهری را به روی محوطه پرسپولیس ریخته و با یک اثر گذاری توپ را به فضا خالی بردند و شوت صادقی را لک دفع کرد اما در ادامه بازیکن گل گهر که قصد داشت لک را جا بگذارد سرنگون شده و در حالی که گل‌گهری اعتقاد به پنالتی داشتند، داور تصمیم به ادامه بازی گرفت.

دقیقه ۱۹- کرنر ارسالی زنده روح تند و تیز از لک گذشت و به تیرک سمت مخالف خورد و در برگشت نیز ضربه بازیکن گل گهر را سرخ‌پوشان از روی خط دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۳۸- سانتر کوتاه صادقی با ضربه سر شاکری همراه شد و لک توپ را به سختی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۴۳- اشتباه سهرابیان فرصت مناسبی برای حرکت در اختیار عالیشاه قرار داد و ضد حمله سریع سرخ‌ها با پاس این بازیکن به امیری ادامه یافت و اما امیری نتوانست از موقعیت تک به تک استفاده کند و بشاگردی توپش را مهار کرد.

دقیقه ۵۵- ضربه سر گل‌گهری توپ را به علیزاده‌ای رساند که با لک تک به تک شده بود اما باز هم گل پرسپولیس موفق بود.

دقیقه ۷۷-پ اس رو به جلو عبدی را درون محوطه تک به تک کرد اما شوتش به تیرک دروازه خورد.

نکات ویژه:

* پیش از شروع مسابقه منشأ، بازیکن سابق پرسپولیس از بازیکنان این تیم به گرمی استقبال کرد.

* پرسپولیس برای پنجمین دیدار متوالی با پیراهن مشکی به میدان رفت.

* وزش باد در سیرجان کاملاً به چشم می‌آید.

کد خبر 476108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.