گل‌گهر - پرسپولیس/ تعیین تکلیف قهرمانی نیم فصل در سیرجان

پرسپولیس و گل گهر در حالی بعدازظهر امروز(جمعه) با هم مصاف خواهند کرد، که سرخ‌ها با پیروزی فاتح نیم فصل رقابت‌ها خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرخ‌پوشان پایتخت از ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه امروز جمعه - ۱ اسفند ماه - در ورزشگاه تازه تأسیس شهید قاسم سلیمانی سیرجان میهمان گل گهر خواهند بود. پرسپولیسی‌ها که تنها به یک امتیاز برای گرفتن قهرمانی نیم فصل از محرم و شاگردانش نیاز دارند، قطعاً با انگیزه فراوان پا به میدان خواهند گذاشت. با این حال اگر چه گل گهر در این فصل نشان داده باید این تیم در قامت یک تیم بالا جدولی نگاه کرد، اما عصر امروز سرمربی و مهاجم گلزن نیجریه‌ای خود را به دلیل محرومیت به همراه نخواهد داشت تا کار سختی مقابل قرمزهای تهرانی داشته باشند.

سرخ‌ها و یک امتیاز تا قهرمانی در نیم فصل

پرسپولیس که هم اکنون با ۲۷ امتیاز در یک قدمی صدر جدول قرار دارد و با یک بازی کمتر تنها یک امتیاز با سپاهان صدرنشین فاصله دارد، حتی با تساوی مقابل گل گهر نیز با توجه به تفاضل گل بهتر نیم فصل را با قهرمانی خواهند رساند؛ اتفاقی که شاید با روند مساوی و ناکامی‌های پرسپولیس در ابتدا و اواسط نیم فصل دور از ذهن به نظر می‌رسید اما چهار برد پیاپی شاگردان گل محمدی و همچنین امتیازسوزی‌های رقبا، قهرمانی نیمه نخست لیگ برتر را به آن‌ها پیشکش کرد.

گل‌گهر - پرسپولیس/ تعیین تکلیف قهرمانی نیم فصل در سیرجان

به علاوه اگر آن‌ها بتوانند امروز با پیروزی میدان را ترک کنند و با نزدیک‌ترین تعقیب کننده خود یعنی سپاهان ۲ امتیاز فاصله ایجاد کنند، با توجه به اضافه شدن ترابی و چندی دیگر عیسی آل کثیر در فاز تهاجمی نیز تقویت شده و می‌توانند علاوه بر دفاع مستحکم، از این حیث نیز حرفی برای گفتن داشته باشند و رسیدن رقبا به خودشان را دشوارتر از قبل سازند. البته گفتنی است چهار برد پشت سرهم پرسپولیس در شرایطی کسب شده که نه تنها رقبا میان و پایین جدولی حریف‌شان بوده‌اند، بلکه همین بردها نیز با سختی و میلی‌متری کسب شده‌اند و باید دید آن‌ها تا چه زمانی موفق به ادامه دادن آن می‌شوند؟

گل‌گهر در سودای بازگشت به کورس مدعیان

مسئولان گل‌گهر که توانستند رضایت امیر قلعه‌نویی برای حضور در سیرجان را کسب کنند، فصل نسبتاً خوبی را سپری کرده‌اند. آن‌ها که بسیاری از ستارگان دیروز سرخابی‌ها را نیز جذب کرده‌اند، در ابتدا فصل حتی دور از انتظار ظاهر شده و برای هفته‌ها صدر را تقدیم تیمی نکرده بودند. با این حال در ادامه عملکرد نوسانی شاگردان قلعه‌نویی و توقف موتور گلزنی‌های گادوین منشأ که هم‌اکنون با ۱۰ گل زده جدی‌ترین رقیب سجاد شهباززاده برای آقای گلی است، گل‌گهر را رفته رفته در جدول پایین آورد.

گل‌گهر - پرسپولیس/ تعیین تکلیف قهرمانی نیم فصل در سیرجان

با این وجود خبر خوش برای کادر فنی و بازیکنان گل‌گهر این است که چنانچه آن‌ها دیدار معوقه و نسبتاً دشوار امروزشان مقابل پرسپولیس را با سه امتیاز پشت سر گذارند، جهش دو پله‌ای کرده و به همراه سرخابی‌ها و طلایی‌پوشان اصفهانی به گردونه مدعیان قهرمانی برای نیم فصل وارد خواهند شد.

شادی گل دردسر ساز منشأ

گادوین منشأ که پس از درخشش در هفته‌های ابتدایی، چند بازی نتوانسته بود در حد و اندازه‌هایش ظاهر شود، بالاخره هفته قبل در قائم شهر طلسم گل نزدنش را شکست اما شادی جنجالی و پرحاشیه او پس از این گل، او را به دردسر انداخت؛ اتفاقی که باعث شد کمیته انضباطی مهاجم نیجریه‌ای را تا اطلاع ثانوی محروم کند و منشأ بازی مقابل تیم سابقش که چندین سال در آن توپ را از دست بدهد. اگر چه منشأ مدعی بود قصد خاصی از انجام خوشحالی نداشته اما حالا دستان ژنرال برای خط تهاجمی‌اش را در پوست گردو گذاشته است.

قلعه‌نویی؛ از موفق‌ترین سرمربی تاریخ لیگ برابر پرسپولیس تا محرومیت از بازی امروز

دیگر خبر نگران کننده برای هواداران گل‌گهر، محرومیت امیر قلعه‌نویی از نشستن روی نیمکت تیم سیرجانی است. این محرومیت در شرایطی روز گذشته و تنها ۲۴ ساعت مانده به بازی با پرسپولیس ابلاغ شد که امیر قلعه‌نویی از چهار کارته بودن خود بی‌خبر بوده و اعتراضش به داوری در دیدار با نساجی، اخطاری را برایش به همراه داشته که ناظر بازی آن را گزارش کرده است.

گل‌گهر - پرسپولیس/ تعیین تکلیف قهرمانی نیم فصل در سیرجان

با این حال امیر قلعه‌نویی که بیش از هر سرمربی دیگر، ۹ بار پرسپولیس را با تیم‌های مختلف شکست داده و تنها ۵ بار شکست برابر سرخ‌پوشان را تجربه کرده، امروز به دنبال افزایش رکورد منحصر به فرد خود است. نکته جالب این است که قلعه‌نویی با این پیروزی به تیم سابق خود یعنی سپاهان و محرم کمک خواهد کرد تا قهرمانی نیم فصل را از آن خود کنند.

آخرین حضور ژنرال در سیرجان؟

آشفتگی این روزهای استقلال و وضعیت نامشخص کادر استقلال بر کسی پوشیده نیست و همین موضوع، گمانه‌زنی‌ها در خصوص جانشین فکری که احتمالاً مدت زمان کوتاهی میهمان نیمکت آبی‌ها باشد، شروع شده است. یکی از این گزینه‌ها که نامش جدی‌تر از چند سال اخیر در حوالی استقلال می‌شود، امیر قلعه‌نویی سرمربی فعلی گل گهر سیرجان است. با این حساب ممکن است دیدار مقابل پرسپولیس آخرین حضور قلعه‌نویی روی نیمکت گل‌گهر باشد. البته بازگشت ژنرال به تیم محبوبش نیاز به رضایت مسئولان سیرجانی و باید دید او دوباره سکان هدایت استقلال را به دست خواهد گرفت یا خیر؟

کد خبر 476085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.