بیشترین باران در سمیرم بارید/ ورود موج بارشی جدید به اصفهان از ۶ اسفند

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان از تداوم ناپایداری‌های جوی و وزش باد به نسبت شدید تا اواسط هفته پیش رو خبر داد و گفت: موج بارشی جدید از اواخر هفته استان اصفهان را فرامی گیرد.

ابراهیم هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از استمرار ناپایداری‌های جوی در سطح استان اصفهان تا اواسط هفته پیش رو خبر داد و اظهار کرد: آسمان بسیاری از مناطق در این مدت صاف تا کمی ابری و در نواحی شرقی گاهی وزش باد به نسبت شدید همراه با گرد و خاک به ویژه در ساعات بعد از ظهر پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به شدت وزش باد و طوفان لحظه‌ای در استان در ۲۴ ساعت گذشته، افزود: سرعت وزش باد در برخی نقاط از جمله نطنز ۹۰ کیلومتر بر ساعت، فریدون‌شهر و اصفهان بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت و اردستان و چوپانان حدود ۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان، گفت: بیشترین میانگین بارشی به ترتیب از سمیرم با ۶۴ میلی‌متر باران (۲۵ سانتی‌متر برف)، دهاقان ۳۱.۷ میلی‌متر، فریدون‌شهر ۲۱.۲ میلی‌متر (۵۰ سانتی‌متر برف)، خوانسار ۱۹ میلی‌متر، بوئین و میاندشت ۱۴.۲ میلی‌متر، گلپایگان ۱۴.۱ میلی‌متر، داران ۱۴ میلی‌متر، اصفهان ۱۱.۳ میلی‌متر و چادگان ۱۱ میلی‌متر گزارش شده ضمن اینکه در سایر نقاط استان نیز بارش‌ها کمتر از ۱۰ میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی استان بین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد در ۲۴ ساعت آینده کاهش می‌یابد، افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان تا صبح فردا تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

هنرمند با بیان اینکه دمای هوا تا اواسط هفته روند کاهشی دارد، اضافه کرد: چوپانان با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه تا اواسط هفته بارندگی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: موج ناپایدار بارشی از روز چهارشنبه مجدد به استان وارد می‌شود و بارندگی‌های مطلوبی را در اواخر هفته آینده انتظار داریم.

کد خبر 476084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    3 0
    پلدختر ۹۰‌میلی متر باران اومد
    • ارش IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      2 0
      چه کنم