پیام وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به دهمین جشنواره مد و لباس فجر

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر پیامی صادر کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام سیدعباس صالحی به این جشنواره آمده است:

«فرهنگ و هنر عرصه گفت و گو و تعامل با حوزه‌ های گوناگون زیست فردی و اجتماعی است. فرهنگ گذشته دور و نزدیک و جریان‌های روز را واکاوی می‌کند. به آینده می‌اندیشد و بر داشته ‌های بومی مناطق مختلف و باورها و نگرش‌های آنان پنجره نو می گشاید.

پوشش و لباس از دیرپاترین و گسترده‌ترین جلوه‌های فرهنگ و هنر است که آداب، باورها، نگرش‌ها، ویژگی‌ های اجتماعی و زیستی را بیان می‌کند، سرزمین ایران اسلامی گنجینه‌ای از فرهنگ‌ ها و قومیت ­ها است و پوشش ایرانیان نیز در مسیر تاریخ و در مناطق کشور سرشار از تنوع  هویت فرهنگی و اجتماعی است.

جشنواره بین­المللی مد و لباس فجر فرصتی برای تعامل و گفت و گو درباره پوشش و لباس به عنوان جلوه ‌ای از فرهنگ و بازخوانی داشته‌های بومی و ملی است که با تاریخ و جامعه ما همزاد و هم­نشینی دارد و با نگاه امروز به تقویت جریان  پویایی فرهنگ و هنر این سرزمین کمک می‌کند.

انتخاب «بهشت کاشان» در دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در ادامه دو دوره پیش جشنواره که جنبه‌ های هویت فرهنگی و اجتماعی را محور قرار داد، نگاه به خویشتن و پیشینه هویتی و فرهنگی از دریچه اکنون است که می‌تواند مبنای بازاندیشی و بازخوانی هنر و خلاقیت طراحان قرار گیرد.

از هنرمندان طراح لباس و همکاران گرامی معاونت امور هنری که در برگزاری دهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر همدلی و همراهی کردند، سپاسگزارم و سلامت و پیروزی هنرمندان ارجمند را آرزو دارم.»

کد خبر 476012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.