جزئیات حادثه مرگبار در معدن منگنز «ونارچ» قم

منابع کارگری در استان قم از جان باختن تنها کارگری که زیر آوار معدن منگنز «ونارچ» محبوس شده بود، خبر دادند.

به گزارش ایمنا، در پی حادثه ریزش بخش‌هایی از سقف تونل معدن منگنز روستای «و نارچ» که حوالی ساعت ۱۲ ظهر امروز پنجشنبه (۳۰ بهمن ماه) رخ داد، یکی از کارگران معدنچی به نام «عدالت شیری» حین جابجا کردن سنگهای معدنی با لودر مخصوص در داخل تونل دچار حادثه ریزش آوار می‌شود.

به گفته وی؛ بر خلاف گزارش برخی منابع خبری که تعداد کارگران حادثه امروز معدن منگنز قم را سه نفر عنوان می‌کنند فقط یک نفر درگیر این حادثه بوده که هم اکنون امدادگران مشغول خارج کردن جسد وی از زیر خاک و سنگ هستند.

او گفت: این اتفاق در عمق ۲۹۰ متری از سطح زمین رخ داده ودر حال حاضر ۸ نفر از عوامل امداد و نجات معدن به همراه تعدادی دیگر از گروهای امدادی منطقه و شهرستان مشغول آواربرداری بخش حادثه دیده تونل هستند.

وی تصریح کرد: تا لحظاتی قبل امید داشتیم آقای «شیری» از این حادثه نجات پیدا کند اما با مشاهده بخش‌هایی از بدن وی در زیر آوار امیدمان به یاس تبدیل شد و مطئمن شدیم وی جان خود را از دست داده است.

او افزود: آقای عدالت شیری با ۱۹ سال سابقه کار تحت مسئولیت مستقیم شرکت منگنز ایران فعالیت داشته است. همچنین وی متاهل و اهل و ساکن شهر قم است.

این منبع کارگری که هم اکنون در محل حادثه در معدن ونارچ حضور دارد در ارتباط با پیگیری این حادثه از سوی مسئولان گفت: در حال حاضر اکثر مسئولان دولتی همانند فرمانداری بخشدار کهک، بازرسی اداره کار و عوامل نیروی انتظامی و قضایی در محل وقوع حادثه حضور دارند و در حال بررسی این حادثه هستند.

گفتنی است اظهارت منابع خبری ما در معدن منگنز «ونارچ » درحالیست که دبیرکل جمعیت هلال احمر در پستی در حساب کاربری توئیتر خود از محبوس شدن چهار کارگر و نجات سه نفر بعد از ریزش معدن منگنز قم خبر داده است.

به گفته محمدحسن قوسیان مقدم تلاش امدادگران برای نجات تنها کارگر باقی مانده در این واحد معدنی ادامه دارد.

منبع: ایلنا

کد خبر 476000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.