هوشمندسازی پرداخت کرایه و پارکینگ در نوشهر

شهردار نوشهر از حذف پرداخت کرایه‌ها به شیوه نقدی و ایجاد پارکینگ هوشمند در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی امانی امروز (پنجشنبه) در دومین نشست خبری مجازی خود با خبرنگاران با اشاره به میزان بودجه شهرداری نوشهر در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری ۸۲ میلیارد تومان بود که این رقم در سال آینده به رقم کم سابقه ۱۸۱ میلیارد تومانی خواهد رسید.

وی با اشاره به اجرای طرح پارکینگ هوشمند در نوشهر افزود: این طرح صرفاً برای مدیریت و روان تر شدن ترافیک شهری است و صرفا دنبال درآمدزایی نیستیم.

شهردار نوشهر با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های خدمات الکترونیک افزود: با اجرای این طرح، ارائه بسیاری از خدمات به درگاه الکترونیک منتقل می‌شود و هدف شهرداری پیش رفتن به سمت شهر الکترونیک در راستای ارائه خدمات سریع و حذف حداکثری مراجعات حضوری است.

وی از ایجاد امکان پرداخت کرایه‌ها به شیوه پرداخت غیرنقدی خبر داد و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا روند پرداخت کرایه‌های تاکسی را به شکل الکترونیک در بیاوریم و در این باره در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم هستیم.

امانی با اشاره به ایجاد و اجرای طرح پارکینگ هوشمند حاشیه‌ای در نوشهر تصریح کرد: امنیت داشتن خودروها در این پارکینگ هوشمند حاشیه‌ای از مهمترین ویژگی‌های آن است.

وی درباره نگرانی برخی رانندگان پیرامون پیامک‌های ارسالی از سوی شهرداری نوشهر برای پرداخت حق پارکینگ هوشمند، اظهار کرد: این پیامک به صورت آزمایشی ارسال شد و الزامی برای پرداخت وجود نداشت اما اگر کسی مبلغ مندرج در این پیامک آزمایشی را پرداخت کرده باشد، به عنوان بستانکار در کیف پول الکترونیک آنها محفوظ خواهد ماند و اگر هم کسی واریز نکرد هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

شهردار نوشهر درباره توسعه پارکینگ‌های درون شهری نیز گفت: با مشارکت بخش خصوصی بین خیابان‌های سینا و ستارخان پارکینگی به مساحت هزار متر با قابلیت ۶۰ تا ۷۰ خودرو به زودی به بهره داری برداری می‌رسد و همچنین پارکینگ دیگری به مساحت دو هزار متر مربع در خیابان شهید سلطان محمدی با ظرفیت حدود ۲۰۰ خودرو به پارکینگ‌های شهری اضافه و به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 475911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.