آخرین جزئیات اقدامات هلال‌احمر استان اصفهان برای مناطق زلزله‌زده سمیرم و یاسوج

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از انجام اقدامات لازم برای مناطق زلزله زده سمیرم و یاسوج خبر داد و گفت: زلزله در شهرستان سمیرم تلفات جانی نداشته و مصدومیت‌ها جزئی است، جمعیت هلال احمر در حالت آماده باش است.

علی محمدهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وقوع زلزله در منطقه سمیرم، اظهار کرد: به محض اعلام وقوع زلزله، سیستم فرماندهی مدیریت حوادث استان فعال شد و با شهرستان سمیرم لحظه به لحظه در تماس هستیم، در منطقه سمیرم دیوار برخی از منازل و ساختمان‌ها ترک برداشته و مردم باید آمادگی و هوشیاری خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز و پیش‌بینی شده را به منطقه سمیرم اعزام کرده‌ایم، در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و تلفات جانی در این منطقه وجود نداشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: در منطقه سمیرم تنها یک خانه خراب شده و یک مصدوم در روستای " تل محمد" بر اثر ترس و وحشت از زلزله وجود داشت که سرپایی به وی رسیدگی شد و ۴ مصدوم نیز در "بیده" داشته‌ایم.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر اصفهان در دقایق اولیه وقوع زلزله به منطقه سمیرم، تصریح کرد: ارزیابی منطقه به طور کامل انجام شده و هنوز تیم‌های ارزیاب در منطقه سمیرم هستند، با دهیاری‌های این منطقه هماهنگی‌های لازم شده و محل اسکان‌های اضطراری نیز آماده شده است و در حال حاضر اوضاع تثبیت شده است.

محمدهاشمی اضافه کرد: آمادگی اعزام نیرو به یاسوج را داریم، اما تاکنون نیازی برای اعزام نیرو اعلام نشده و حدود ۵۰ نیرو در نزدیکی سمیرم مستقر هستند و در حالت آماده باش قرار دارند، اقلام مورد نیاز از جمله چادر مسافرتی برای یاسوج ارسال شد.

کد خبر 475893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.