آمریکا تمایلی به حضور عربستان در برجام ندارد

کاردار پیشین ایران در عربستان سعودی گفت: تمامی سیاست‌های خارجی عربستان سعودی در طی سال‌های گذشته با شکست مواجه شده و در حال حاضر آمریکا نیز تمایلی به حضور آنها در برجام ندارد.

احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد درخواست عربستان برای حضور در برجام اظهار کرد: عربستان سعودی در حالی خواستار حضور در برجام است که تا امروز هیچ یک از کشورهای عضو برجام از آن برای حضور در توافق هسته‌ای دعوت نکرده‌اند. در حال حاضر مقامات سعودی در تلاش هستند با اعلام بیانیه‌های مختلف در مورد این موضوع بتوانند در چهارچوب برجام حضور پیدا کنند.

وی افزود: پس از شکست دونالد ترامپ و رفتن وی از کاخ سفید، عربستان سعودی بیش از گذشته احساس انزوا و تنهایی می‌کند؛ بنابراین به دنبال یافتن راهکاری برای خروج از این انزوا است و طی هفته‌های گذشته خواستار حضور در برجام شده است.

کاردار پیشین ایران در عربستان سعودی تاکید کرد: عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از قدرتمند شدن جمهوری اسلامی ایران نگران هستند که این نگرانی با تغییر دولت و سیاست خارجی آمریکا مضاعف شده است؛ زیرا دولت بایدن قصد حمایت از سیاست‌های خصمانه عربستان و رژیم صهیونیستی را ندارد.

دستمالچیان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه حتی در بدترین شرایط، دست دوستی به سوی کشورهای منطقه دراز کرده و اولویت سیاست خارجی خود را داشتن روابط مناسب با همسایگان می‌داند؛ در همین راستا، رئیس جمهور ایران در صحن سازمان ملل طرح صلح هرمز را مطرح کرد و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز طرح پیشنهاد امضای پیمان عدم تجاوز به کشورهای منطقه را مطرح کرد.

وی ادامه داد: تمامی سیاست‌های خارجی عربستان سعودی در طی سال‌های گذشته با شکست مواجه شده و در حال حاضر آمریکا نیز تمایلی به حضور آنها در برجام ندارد.

کد خبر 475886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.