شروع گام دوم طرح شهید سلیمانی برای شناسایی بیشتر بیماران کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با شروع نگرانی از موج چهارم بیماری کرونا گام دوم طرح شهید سلیمانی برای شناسایی هر چه بیشتر افراد مشکوک و مبتلا به کرونا ویروس و قطع زنجیره انتقال کرونا آغاز شد.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرای گام دوم طرح شهید سلیمانی در اصفهان، اظهار کرد: گام اول این طرح در قالب شناسایی و غربالگری بیماران و ارائه آموزش‌های لازم به مردم دنبال شد تا علاوه بر آموزش‌هایی که از طریق رسانه‌ها در فضای حقیقی و مجازی به مردم داده می‌شد، با مراجعه درب منازل و ارتباط چهره به چهره، مردم بیشتر با این بیماری آشنا شوند و در صورت نیاز به مراکز منتخبی که برای بیماری کووید پیش‌بینی شده ارجاع داده شوند.

وی ادامه داد: بعد از اجرای گام اول طرح شهید سلیمانی و غربالگری حدود ۷۰ درصد جمعیت استان با کمک بسیجیان، با توجه به نگرانی از شروع موج چهارم کرونا بلافاصله گام دوم این طرح آغاز شد و در گام دوم طرح شهید سلیمانی تلاش می‌شود مبتلایان به ویروس کرونا شناسایی شده و افرادی که با آن‌ها در ارتباط بوده‌اند، نیز شناسایی شده و از آن‌ها تست گرفته شود، در این طرح تلاش می‌شود، زنجیره انتقال کرونا در جامعه شکسته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید با جدیت بیماریابی و شناسایی افراد مبتلا یا مشکوک به کرونا را دنبال کنیم و افرادی که با بیماران در ارتباط بوده‌اند را نیز شناسایی و قرنطینه آن‌ها در منزل را مدیریت کنیم تا از سرایت و انتقال ویروس کرونا در سطح جامعه پیشگیری شود.

استفاده از تست‌های سریع در طرح غربالگری شهید سلیمانی

وی با اشاره به توسعه استفاده از تست‌های سریع کرونا در طرح شهید سلیمانی، افزود: برای شناسایی سریع و بیشتر بیماران مبتلا به کرونا ویروس از تست‌های سریع استفاده می‌شود و افراد بسیجی که در این طرح شرکت کرده‌اند، آموزش‌های لازم را برای بیماریابی و انجام اقدامات لازم را دیده‌اند.

حیدری با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت کرونای انگلیسی در کشور پخش شده است، تصریح کرد: افراد باید با جدیت تمام نکات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا را رعایت کنند و همکاری لازم را با مجریان طرح شهید سلیمانی داشته باشند تا بتوان زنجیره انتقال ویروس کرونا را در جامعه کنترل و از ورود به پیک چهارم بیماری پیشگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح شهید سلیمانی در مرحله اول موفق بوده است، اضافه کرد: این طرح با همکاری بخش‌های مختلف به خوبی اجرا شد و امروز نتایج آن را در بهبود وضعیت شیوع کرونا می‌بینیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با شناسایی بیماران مبتلا به کرونا ویروس در طرح شهید سلیمانی و رسیدگی هر چه سریع‌تر به آن‌ها از انتقال بیماری به دیگران و قرار گرفتن بیمار در شرایط وخیم بیماری جلوگیری می‌شود، البته با تزریق واکسن کرونا به گروه‌های پرخطر نیز تا حدودی از احتمال ابتلاء به کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن کمتر خواهد شد، باید دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا را به طور کامل رعایت کنیم.

کد خبر 475878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.