باغ پرندگان قم در قرنطینه کامل است

معاون امور خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به بحث‌های اخیر صورت گرفته درزمینه باغ پرندگان استان گفت: در ارتباط با آنفلوانزای پرندگان منشاء آن قم و باغ پرندگان نیست.

به گزارش ایمنا، سید امیر سامع در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت باغ پرندگان قم که رسانه‌های مختلف استان از آن تحلیل‌های مختلفی داشتند، اظهار کرد: آنفلوآنزای پرندگان هیچ ارتباطی با باغ پرندگان و قم ندارد و این باغ با مجوز دامپزشکی و نظارت محیط‌زیست مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

وی با اشاره به تحلیل‌های غیر کارشناسی برخی رسانه‌ها به این مشکل، تصریح کرد: سرمایه‌گذار این باغ با یک دامپزشک به‌طور دائمی قرارداد دارد و بیان این‌که وجود آنفولانزای پرندگان منشأ آن باغ پرندگان است توجیه فنی ندارد.

معاون امور خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: باغ پرندگان از ظرفیت‌های مطلوب برای گردشگری دارا بوده و در آبان ماه افتتاح و با توجه به این‌که شرایط قم قرمز بود ما آن را بهره‌برداری نکردیم، بااین‌وجود سرمایه‌گذار این باغ که خود در زمینه پرورش پرنده فعالیت دارد پرندگان را به اطراف شهر قم منتقل کرده با مجوز دامپزشکی ۶۹۰ پرنده معدوم شد که تنها ۲۰ درصد ظرفیت نامی باغ پرندگان بوده و فوری باغ قرنطینه شد.

وی خاطرنشان کرد: درحالی‌که می‌توانستیم تعداد محدودتری را معدوم‌سازی کنیم، اما ۶۹۰ پرنده معدوم و تلفات آن طبق نظارت کارشناسان دامپزشکی استان مدفون شدند و اکنون باغ پرندگان سم‌پاشی شده که بعد از دوره قرنطینه با همکاری دیگر ارگان‌ها این باغ برای شهروندان قمی مجوز فعالیت خواهد گرفت.

سامع گفت: فعالیت این باغ و سرمایه‌گذاری آن زیر نظر مرکز دامپزشکی؛ بهداشت و محیط‌زیست صورت گرفته باید همه برای ادامه فعالیت این سرمایه‌گذار که برای این باغ هزینه کرده همکاری کنند.

وی با بیان اینکه برخی گفته‌ها مبنی بر این‌که این پرندگان با شرایط و اقلیم استان سازوکار ندارند غیر کارشناسی است، وجود آنفولانزای پرندگان ارتباطی به این باغ و نوع پرندگان آن ندارد، اظهار کرد: خسارت‌ها ناشی از معدوم‌سازی و تلفات پرندگان از سوی مرکز دامپزشکی استان پرداخت و در آینده نزدیک شاهد بازگشایی آن برای رفاه شهروندان بعد از قرنطینه هستیم.

کد خبر 475872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.