درخشش پسر بوشهری مقابل چشمان فوق ستاره‌ پرتغالی/ سویل در مشت بچه‌غول نروژی

پرونده‌ی مرحله اول یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته با درخشش مهدی طارمی مقابل چشمان رونالدو و تسخیر شهر سویا بدست هالند بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ادامه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دیشب _چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه_ با انجام دو بازی دیگر پیگیری شد که تیم فوتبال پورتو در ورزشگاه دراگائو میزبان تیم یوونتوس بود و سویا در سانچز پیزخوان به مصاف دورتموند رفت.

همه نگاه‌ها، چه در ایران و چه در کل دنیا بدون تردید به بازی شاگردان کونسیسائو مقابل مردان پیرلو دوخته شده بود. هنوز ۶۳ ثانیه بیشتر از شروع این بازی نگذشته بود که پسر با استعداد بوشهری، کیلومترها دورتر از زادگاهش، طوفان بر پا کرد و دروازه بانوی پیر را گشود و ایران را به هوا برد.

طارمی بعد از سردار، علی دایی، مهدوی کیا و علی کریمی، پنجمین گلزن ایرانی در لیگ قهرمانان اروپا است. موضوعی که صفحه رسمی این رقابت‌ها، در توئیتر هم به آن اشاره کرد. همچنین این گل زود هنگام، بعد از گل ثانیه ۲۴ آلابا مقابل چلسی، سریع‌ترین گل مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا است.

پورتو به رهبری مهدی در خط حمله پرتوان ظاهر و بلای جان مدافعان حریف شده بود. اما با وجود حملات جسته و گریخته نیمه اول با همان تک گل ارزشمند پسر ایرانی به نفع آبی‌ها پایان رسید.

در آن سمت هم زنبورهای آلمانی که در بوندس لیگا شرایط غیر قابل باور و بدی دارند، ابتدا توسط "سوسو" گل اول را در دقیقه ۷ دریافت کردند. اما خون دورتموندی‌ها به جوش آمد و در ادامه طوفان به راه انداختند.

آنها دقیقه ۱۹ توسط داهود، و دقایق ۲۷ و ۴۳ توسط بچه غول نروژی خود یعنی ارلینگ هالند، سه گل پیاپی وارد دروازه تیم منقطه آندلس کردند تا همه از این نمایش تحسین برانگیز، انگشت به دهان بمانند.

نیمه دوم بازی یورتو و یووه که آغاز شد، موسی مارگا زوج مهدی طارمی در خط حمله پرتغالی‌ها درست مثل مهاجم ایرانی، در اولین دقیقه شروع بازی در نیمه دوم، گل دوم را به ثمر رساند تا پیرلو و سایرین به شوک فرو بروند.

در ادامه، بازی متعادل دنبال می‌شد تا اینکه دقیقه ۸۲ فدریکو کیه‌زا یک گل برای ایتالیایی‌ها به ثمر رساند و با توجه به قانون گل زده در خانه حریف، امیدهایشان را برای دیدار برگشت، زنده نگه داشت.

در شهر سویل هم شاگردان ادین ترزیچ در دورتموند، نیمه دوم را اداره کردند و روی یک بدشانسی لحظات پایانی گل دوم را در دقیقه ۸۴ توسط لوک دیونگ دریافت کردند اما همچنان امیدوار به صعود هستند.

نمایش درخشان نیمه اول آلمانی‌ها با بازی ظریف هالند، نشان داد جایگاه ششمی، رتبه واقعی این تیم پرهوادار و پر افتخار در لیگ آلمان نیست و رفته رفته آنها پیشرفت خواهند کرد. تیم جولن لوپتگی هم تمام توان خود را به کار خواهند بست تا دیدار برگشت را بهتر از دور رفت تمام کنند.

کد خبر 475859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.