آموزش ۱۲۰ نفر در خانه کارآفرینی رشت

شهردار رشت گفت: خانه کارآفرینی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت موفق به آموزش ۱۲۰ نفر در رشته‌های رشتی دوزی، گلیم بافی، فرش، کیف‌های چرمی دست دوز، معرق چوب، زیورآلات چوبی، رزین و سفالگری شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محمد احمدی در حاشیه برگزاری آیین دوخت سنتی رشتی دوزی گفت: خانه کارآفرینی در سال گذشته با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین شهرداری رشت و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان راه اندازی شده است که طبق این تفاهم نامه آموزش مهارت‌های صنایع دستی به صورت رایگان و نیمه رایگان به بانوان خود سرپرست و دانشجویان در خانه کارآفرینی ارائه می‌شود.

شهردار رشت هدف از ایجاد خانه کارآفرینی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت را حمایت از مشاغل خانگی عنوان کرد و افزود: بعد از آموزش، هنرآموزان طبق برنامه ریزی و طراحی خانه کارآفرینی به تولید محصولات صنایع دستی می‌پردازند.

احمدی به آمارهای آموزشی در خانه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: طبق آخرین آمار در سال ۹۸ خانه کارآفرینی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت موفق به آموزش ۱۲۰ نفر در رشته‌های رشتی دوزی، گلیم بافی، فرش، کیف‌های چرمی دست دوز، معرق چوب، زیورآلات چوبی، رزین و سفالگری شد که ۴۰ نفر از این افراد مشغول به کار به صورت مشاغل خانگی هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این آئین ضمن قدردانی و تقدیر از هنر اساتید رشتی دوزی، اظهار کرد: جای خرسندی است که تربیت هنرمند برای این هنر اصیل و قدیمی ادامه دارد و هنرمندان فرهیخته‌ای توسط هنرمندان پیشکسوت آموزش می‌بینند تا این هنر را به نسل‌های آتی منتقل کنند.

وی افزود: این برنامه‌ها با این نگاه که هنر رشتی دوزی برندی معتبر برای شهر رشت است و با هدف سوق دادن هنر در مسیر ایجاد اشتغال تدوین می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت کارآفرینی را رمز نجات کشور خواند و تاکید کرد: این مایه خرسندی و مباهات است که در حوزه صنایع دستی به جایی رسیده ایم که رشتی دوزی تنها به عنوان یک هنر به نمایش گذاشته نمی‌شود و منبع درآمد محسوب می‌شود.


احمد رمضانپور با تاکید بر اینکه باید فرق بین سرمایه دار و سرمایه گذار مشخص شود، افزود: سرمایه‌دار دغدغه توسعه کشور را ندارد و درگیر قیمت طلا و مسکن و دلار است اما سرمایه‌گذار می‌خواهد برای کارآفرینی سرمایه گذاری کند و برای حل معضلات و مشکلات جامعه برنامه دارد.

کد خبر 475843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.