شناسایی دومین فرد مشکوک به کرونای انگلیسی در کاشان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی دومین فرد مشکوک به کرونای انگلیسی در کاشان و ارسال نمونه‌ برای بررسی بیشتر به تهران خبر داد.

محمد حاجی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در تمام کشور پخش شده است، اظهار کرد: در کاشان بعد از ارسال نمونه‌های اولین فرد مشکوک به کرونای انگلیسی که یک زن ۴۵ ساله بود نمونه‌های دومین فرد مشکوک به کرونای جهش یافته انگلیسی که یک زن حدود ۷۰ ساله بود نیز برای بررسی بیشتر به تهران ارسال شده است.

وی ادامه داد: کرونا جهش‌یافته انگلیسی باعث ایجاد عفونت بیشتری نسبت به کرونا ویروس معمولی است و بهترین راه برای عدم ابتلاء به این نوع ویروس جهش یافته رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: قدرت سرایت کرونا جهش یافته انگلیسی به شدت بالا است و افراد ناقل به راحتی می‌توانند دیگران را مبتلا کنند، این ویروس بیشتر افراد جوان و میانسال و حتی کودکان و نوجوانان را مبتلا می‌کند، بنابراین استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات حائز اهمیت است.

کد خبر 475824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.