کربکندی: باید برای اعتلای جایگاه ذوب‌آهن تلاش کنیم

سخنگو ذوب‌آهن گفت: همه باید برای اعتلای جایگاه ذوب آهن تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول کربکندی عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه معارفه مجتبی حسینی، سرمربی جدید ذوب آهن در خطاب به بازیکنان ذوب‌آهن، اظهار کرد: در شرایط فعلی تیم همه داریم سختی می‌کشیم. قطعاً شما بازیکنان که مجری اصلی تیم هستید و همچنین خانواده‌هایتان نیز راضی نیستند. هر تغییری یک سری انتظارات را ایجاد می‌کند و امیدوارم که شما بازیکنان نیز با این تغییرات همراه شوید و کاری کنید که همه از این نگرانی و دلواپسی که برای مردم اصفهان، هواداران، کارکنان کارخانه ایجاد شده را بتوانیم برطرف کنیم. هیچ کس نمی‌تواند خودش در این عدم نتیجه‌گیری کنار بکشد.

سخنگوی ذوب‌آهن با اشاره به امکانات خوب این تیم در مقایسه با سایر تیم‌ها، خاطرنشان کرد: باشگاه‌هایی در لیگ داریم که امکانات و بازیکنانی در حد ذوب‌آهن ندارند ولی جایگاه بهتری در جدول دارند. طبیعی است که انتظارمان این است که همه نگرش جدیدی به بازی و تیم‌مان داشته باشیم. البته هر اتفاقی که در تیم می‌افتد برای بهتر شدن است و در ابتدا لازم می‌دانم از کادر فنی که زحمت کشیدند، تشکر کنم.

بازیکنان جوان قدر بازی در لیگ برتر را بدانند

وی با اشاره به اتاق جلسات ورزشگاه ملت، تصریح کرد: اینجا اتاق خیلی خوبی نیست. تاکنون خیلی از معارفه‌ها را داشته و آدم‌های زیادی آمده و رفته‌اند. این است که باید برای ماندن ذوب‌آهن تلاش کنیم. بازیکنان باتجربه‌مان باید بیشتر تجربه‌های خود در اختیار بگذارند.

پیشکسوت ذوب‌آهن با اشاره به بازیکنان جوان، اضافه کرد: بازیکنان جوانی که شاید باید زمان زیادی می‌برد تا به لیگ برتر بیایند، با آقای رحمان رضایی خیلی زود به آن راه یافتند. موقعیتی که برایتان به دست آمده را قدر بدانید. چنین موقعیتی برای خیلی از بازیکنان کشور ایجاد نمی‌شود.

کربکندی در خصوص امکانات منحصر به فرد ذوب‌آهن نسبت به سال‌های قبلی، گفت: هیئت مدیره و کارخانه کارهایی که سال‌های قبل به هیچ وجه امکان نداشته مانند پرواز چارتر، غذا، هتل و سایر امکانات را برایتان انجام می‌دهند. البته نمی‌گویم ایده آل بوده ولی فکر می‌کنم وظیفه‌شان را انجام داده‌اند و این شما بازیکن‌ها هستید که باید تلاش کنید تا همه چیز سر جای خودش باشد.

مشکل ذوب‌آهن روحی و روانی است

وی با بیان اینکه در فوتبال حرفه‌ای این رفت و آمدها طبیعی است، اظهار کرد: به نظرم هر کس وقتی شب سرش را روی بالشت می‌گذارد باید خودش را آنالیز کرده و ببینید در حد و اندازه خودش هست یا نه؟ زمانی بود که مرتب غصه گردان را می‌خوردم چون خودم هم دروازبان بودم و می‌دیدم همیشه پنالتی یا گل‌های بدی می‌خورد و در هر بازی ۳-۴ موقعیت را نیز می‌گیرد تا نتیجه بدتری برای تیم رقم نخورد.

کربکندی با بیان اینکه مشکل ذوب‌آهن روحی و روانی است، تصریح کرد: همان طور که آقای حسینی هم می‌داند، بیشترین مشکل ذوب‌آهن روحی و روانی است و باید برطرف شود. چرا همیشه دقیقه ۸۵ به بعد گل می‌خوریم؟ این به خاطر ترس و دلهره‌هایی است که دقیقه‌های پایانی داریم و منتظر سوت پایان بوده و خطاهایی می‌کنیم که نباید. قطعاً این مسائل را آقای حسینی آگاه است و باید برای رفع آن تلاش کنیم.

سخنگوی ذوب‌آهن آمدن کادر فنی جدید را فرصت خوبی برای بازیکنان نیمکت نشین دانست و گفت: طبیعی است که مربی با دیدگاه و نگرش جدیدی به تیم آمده و این فرصت خوبی برای بازیکنانی است که کمتر بازی کردند تا خودشان را اثبات کنند و نشان دهند تا مربی نیز بتواند او را به زمین بفرستد. اگر بازیکنی نیاز تیم باشد، آقای حسینی درخواست می‌دهند و این کار را انجام می‌دهم.

خیلی چیزها را به من نسبت دادند ولی به خاطر ذوب‌آهن گذشتم

وی با اشاره به اتفاقاتی که اخیراً برای او رخ داده، اظهار کرد: چون خودم از جنس فوتبال هستم، در این ماه‌ها که تیم نتیجه نگرفت به خودم خیلی ناملایمتی‌ها شد و خیلی چیزها را گفتند و به من نسبت دادند که به خاطر ذوب‌آهن همه آن‌ها را گذشت کردم؛ چرا که می‌گویم ذوب‌آهن مهم‌تر از من یا دیگران است.

کربکندی خاطرنشان کرد: همه داریم تلاش می‌کنیم. بعضی وقت‌ها با هیئت مدیره چهار ساعت جلسه داریم که ببینم چه کار می‌توانیم بکنیم تا شرایط تیم‌مان بهتر شود. آقای حسینی بداند که مجموعه بزرگی از او حمایت می‌کند، باید به کمک شما بازیکنان حرکت جدیدی را ایجاد کنیم و نگرانی، ترس و دلهره را از خودمان دور کنیم. زمانی که خودم فوتبال را شروع کردم و درون دروازه می‌ایستادم، تشنه بودم و آبی هم کنار زمین نبود. به مرور به جایی رسیدم که این استرس و ترس برطرف شد. برخی از شما با تجربه باید کمک کنند تا تلاش‌های ۹۰ دقیقه‌ای، با یک اهمال از بین نرود.

وی افزود: البته از داوری نیز ضربه خوردیم ولی خواهشم این است که هر شب ۱۰ دقیقه فکر کنید و خودتان را بررسی کنید که آیا در حد و اندازه واقعی خودتان بازی کرده‌اید.

سخنگوی ذوب‌آهن تصریح کرد: فکر نکنید در بازی نتیجه نمی‌گیریم و شما به خانه‌هایتان می‌روید. نمی‌دانید وقتی تیم می‌بازد چقدر کارخانه، باشگاه و مسئولان تحت فشار قرار می‌گیرند، اما امیدواریم با آمدن آقای حسینی شرایط بسیار بهتر شود.

کد خبر 475802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.