مقامات ونیزی در تلاش برای افزایش سطح رفاه اجتماعی در شهر

برنامه‌ریزان ونیز ایتالیا در وب‌سایت رسمی شهر اعلام کردند که می‌خواهند تامین رفاه عاطفی و فرهنگی را به عنوان مسئله‌ای فراتر از فردیت پیش برند و آن را در برنامه‌ریزی‌های جدید شهری به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی ونیز قصد دارند فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی جدیدی را در اولویت برنامه‌های شهری خود قرار دهند تا از این طریق به افزایش نشاط شهروندی کمک کنند. در این راستا، تعداد ۱۲ مؤسسه غیرانتفاعی به علت ارائه و اجرای راه‌حل‌های جالب در زمینه افزایش برنامه‌های فرهنگی_اجتماعی در مناطق مختلف ونیز مورد تقدیر مقامات محلی قرار گرفتند. شهردار نیز متعهد شد زمینه لازم برای فعالیت هر چه بیشتر این مؤسسات را فراهم آورد و هزینه لازم را در اختیار آنان قرار دهد.

مقامات ونیزی در تلاش برای افزایش رفاه اجتماعی در شهر

قرار است صندوق اجتماعی اروپا با همکاری شهردار ونیز مبلغ ۱۸۰ هزار یورو به فعالیت‌های فرهنگی_اجتماعی مؤسسات غیرانتفاعی شهر اختصاص دهد تا از این طریق، در افزایش رفاه عاطفی و فرهنگی شهروندان گام بلندی بردارد.

تا کنون، شهروندهای ونیزی، تأمین رفاه عاطفی و فرهنگی را یک وظیفه شخصی فرض کرده و در اغلب موارد، شخصاً برای بهبود شرایط محل زندگی خود اقدام می‌کردند. اما بدون شک، مداخله مقامات ارشد در فراهم آوردن رفاه بیشتر برای ساکنان ونیز، تجربه‌ای متفاوت از نشاط شهروندی را در اختیار آنان قرار خواهد داد.

برنامه‌ریزان شهر جزیره‌ای ایتالیا همچنین از تلاش خود برای افزایش امکانات در بخش گردشگری خبر داده و اعلام کرده‌اند به زودی زمینه را برای گرایش بیشتر افراد جهانگرد به سمت این شهر فراهم خواهند آورد.

تا کنون در زمینه افزایش رفاه فرهنگی و عاطفی شهروندان ونیزی اقدامات زیادی شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نمایش فیلم‌ها به صورت رایگان در پارک‌ها و سینماها اشاره کرد. علاوه بر این، مقامات شهر طی یک پروژه از جوانان خواستند در ساخت یک ویدئو، با محتوای "معرفی محل زندگی من" سهیم شوند تا از این طریق، آن‌ها را به سمت انجام فعالیت‌های فرهنگی جذب کنند.

مقامات ونیزی در تلاش برای افزایش رفاه اجتماعی در شهر

کد خبر 475768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.