روش جالب ایتالیایی‌ها برای بازیافت مواد پلاستیکی

بازارهای رم، پایتخت ایتالیا به زودی میزبان کانتینرهایی خواهد بود که مواد پلاستیکی زائد نظیر بطری‌ها را در خود فشرده می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی رم از نصب دستگاه‌های جدیدی در بازارهای شهر خبر داده‌اند که قرار است به عنوان کانتینرهایی برای جذب مواد پلاستیکی عمل کند. این دستگاه‌ها با سرعت زیاد بطری‌های پلاستیکی را فشرده کرده و سپس آن‌ها را به محفظه داخلی می‌کشد. مقامات رسمی در مرحله اول اجرای پروژه جدید، با موفقیت تمام تعداد ۱۷ دستگاه بازیافت را در نزدیکی بازارهایی با بیشترین سوپرمارکت نصب کرده و از قرار دادن دستگاه‌های مشابه دیگر در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

روش جالب ایتالیایی‌ها برای بازیافت مواد پلاستیکی

جالب است بدانید که شهروندان در ازای تحویل هر بطری پلاستیکی به دستگاه‌ها، جایزه کوچکی دریافت می‌کنند و چنانچه تعداد ۱۰۰ بطری در داخل دستگاه قرار دهند از تخفیفی معادل یک یورو برای خرید از سوپرمارکت مجاور بهره‌مند خواهند شد. بدون شک این کار، شهروندان بیشتری را به سمت جمع‌آوری بطری‌های پلاستیکی سوق خواهد داد و بازیافت مواد زائد را به روندی دائمی در زندگی آن‌ها تبدیل خواهد کرد.

رئیس اتحادیه اروپا اعلام کرده تا چند سال آینده ۲۵ درصد بطری‌های پلاستیکی از مواد بازیافتی تولید خواهد شد و در این راستا از مقامات کشورهای مختلف خواسته است تمهیدات لازم را به کار گیرند.

روش جالب ایتالیایی‌ها برای بازیافت مواد پلاستیکی

برنامه‌ریزان ایتالیا نیز به عنوان اولین مرحله برای پیروی از هدف فوق، دستگاه‌های جمع‌آوری پلاستیکی را تولید کرده و از افزایش آن‌ها و اتخاذ رویکردهای دیگر در آینده نزدیک خبر داده‌اند. رویکرد جدید اتحادیه اروپا "تبدیل بطری به بطری" نام گرفته است و بدون شک در صورت پیاده‌سازی موفق، در تحقق اقتصاد مدور کشورهای اروپایی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

پیش از این نیز مقامات رسمی رم به مسافران متروی شهر وعده داده بودند که به ازای تحویل بطری‌های پلاستیکی بازیافتی به ایستگاه‌های ارائه بلیط، از تخفیف سفرهای داخل شهری بهره‌مند می‌شوند. خوشبختانه این مرحله از بازیافت مواد پسماند نیز با موفقیت بسیاری مواجه شد و ساکنان زیادی از پایتخت ایتالیا را به سمت جمع‌آوری بطری‌ها سوق داد.

روش جالب ایتالیایی‌ها برای بازیافت مواد پلاستیکی

کد خبر 475752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.