فواید کاکائو برای تقویت حافظه/پیشگیری از سکته مغزی با مصرف خرما

فواید آب قلم برای سلامت بدن و استخوان‌ها، کاهش وزن و پیشگیری از سکته مغزی با مصرف خرما، خیار با گوجه فرنگی نخورید، آووکادو میوه‌ای برای پایین آمدن چربی خون، نحوه نوشیدن قهوه برای لاغری، فواید کاکائو برای تقویت حافظه و درمان کمر درد با گوشت شتر را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رژیم شناس و متخصص تغذیه در خصوص فواید آب قلم برای سلامت بدن و استخوان‌ها، اظهار کرد: از دیرباز آب قلم به عنوان یک مایع حیاتی و معجزه آسا برای بسیاری از بیماری‌ها مطرح بود و برای افراد مبتلا به سرماخوردگی یا شکستگی استخوان بسیار توصیه شده است.

شهاب اولیایی، افزود: کلسیم، پروتئین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن و انواع ویتامین‌ها از جمله مواد بسیار مفید در آب قلم محسوب می‌شوند. بنابراین می‌توانیم مطمئن باشیم محتوای بسیار مفیدی در آب قلم وجود دارد.

وی تصریح کرد: بسیاری از آمینواسیدها که در آب قلم یافت می‌شوند برای تقویت سیستم ایمنی کمک دهنده هستند همچنین محتوای این آمینو اسیدها برای کاهش التهاب‌های بدن حائز اهمیت است.

این متخصص تغذیه، خاطرنشان کرد: آب قلم به دلیل دارا بودن قسمتی از الکترولیت‌ها می‌تواند یک جایگزین خوب برای الکترولیت‌های از دست رفته بدن باشد. به دلیل مایع بودن این ماده غذایی برای تأمین آب بدن هم می‌تواند مؤثر واقع شود.

اولیایی تاکید کرد: عصاره استخوان‌ها و آب قلم برای بدن مفید است اما نباید توقع معجزه از آن داشته باشیم و می‌توانیم مصرف آن را در برنامه غذایی خود قرار دهیم.

نحوه نوشیدن قهوه برای لاغری

یک متخصص تغذیه در روسیه،"اولگا دکر" در مقاله‌ای اعلام کرد که چرا استفاده نادرست از قهوه می‌تواند زندگی را برای افرادی که می‌خواهند لاغر شوند دشوار کند. وی همچنین به کسانی که می‌خواهند از نوشیدنی بیشترین بهره را ببرند توصیه‌هایی کرد.

وی با بیان اینکه قهوه یک نوشیدنی ادرارآور است، اضافه کرد: قهوه آب را از بین می‌برد، آبی که به بدن کمک می‌کند تا از سموم خلاص شود و ایمنی بدن را تقویت کند و از تغذیه بدون وقفه سلول‌ها اطمینان حاصل کند. بنابراین لازم است که مقدار قهوه نوشیده‌شده در روز را با آب مقایسه کنید و همزمان آب بیشتری بنوشید.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: همچنین توصیه می‌شود شیر را به قهوه با محتوای چربی بیش از ۲.۵ درصد اضافه نکنید. به‌خصوص استفاده از شیر گیاهی بسیار مفید است بادام، بادام هندی، سویا شیر را به قهوه خود اضافه کنید...

وی تصریح کرد: اگر قهوه را با شیرین‌کننده یا شیر می‌نوشید، به یاد داشته باشید که کالری آنها را در دفترچه یادداشت غذایی خود وارد کنید. این کالری‌های مایع معمولاً کالری نامرئی هستند، اما پس از آن تعجب می‌کنیم که چرا وزن کاهش نمی‌یابد. علاوه بر این، قهوه همراه با شیر یا شیرین‌کننده‌ها باید همراه وعده‌های غذایی نوشیده شوند.

اولگا دکر، اظهار کرد: اگر نیم ساعت یا یک ساعت بعد از غذا خوردن صبر کنید و سپس قهوه بنوشید بهتر است زیرا قهوه با شیر، با هورمون انسولین دوباره در خون شما افزایش می‌یابد. و این یک هورمون بسیار قوی است که از سوزاندن چربی جلوگیری می‌کند. در نتیجه قهوه را نیم ساعت قبل یا یک ساعت بعد غذا میل کنید.

فواید کاکائو برای تقویت حافظه/پیشگیری از سکته مغزی با مصرف خرما

کاهش وزن و پیشگیری از سکته مغزی با مصرف خرما

مصرف روزانه تا ۳ عدد خرما باعث تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش انرژی و مقابله با بیماری‌های قلبی می‌شود، خرما برای درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن مفید است. هر عدد خرما به تنهایی نزدیک ۷ درصد نیاز روزانه ما به این ماده معدنی را تأمین می‌کند. اگر به طور روزانه از این میوه مفید استفاده کنید با کمبود هیچ یک از مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن مواجه نخواهید بود.

با افزایش سن قوه بینایی ضعیف می‌شود. برای پیشگیری از مشکلات بینایی، خرما مؤثر است چون حاوی زئاکسانتین است که سلامت چشم‌ها را تضمین و باعث تقویت آنها می‌شود. مصرف روزانه خرما باعث ایجاد احساس سیری شده و مانع از ریزه خواری می‌شود. میزان بالای کربوهیدرات موجود در این میوه‌ی خشک باعث بهبود عملکرد و نرمی عضلات شده و زمینه را برای دفع سریع‌تر کالری‌ها فراهم می‌کند.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که آب انار و خرما باعث دفع چربی‌های جداره عروق می‌شود. توصیه می‌شود که به مصرف روزانه ۲ تا ۳ عدد بسنده کنید. برای افرادی که از چاقی مفرط یا قند خون بالا رنج می‌برند مصرف بیش از ۳ عدد توصیه نمی‌شود.

فواید کاکائو برای تقویت حافظه

نتیجه پژوهشی در آمریکا نشان می‌دهد که " فلاوانول" موجود در کاکائو باعث تقویت توانایی یادگیری مغز و تقویت حافظه در سنین بالا (۵۰ تا ۷۵ سالگی) می‌شود. فلاوانول یک ماده مغذی گیاهی است که در کاکائو، چای، شراب قرمز و انواع بری‌ها یافت می‌شود. با این وجود، در پژوهش پژوهشگران امریکایی اثری از تأثیر مفید احتمالی فلاوانول بر توانایی شناسایی اجسام توسط مغز مشاهده نشده است.

فلاوانول متعلق به گروهی از عناصر است که پلی فنول نامیده می‌شوند و در کلم بروکلی، روغن زیتون، پیاز، بلوبری و چای نیز یافت می‌شوند. شکلات سیاه منبعی غنی از فلاوانول است و باعث تقویت سلامت افراد می‌شود.

آووکادو میوه‌ای برای پایین آمدن چربی خون

اگر از اضافه وزن رنج می‌برید یا اینکه سابقه چربی خون بالا در خانواده دارید باید بیشتر به تغذیه خود اهمیت بدهید. در واقع لازم است که عادت‌های غذایی خود را اصلاح کنید، از خانه‌نشینی و بی‌تحرکی دور باشید و از مصرف مواد غذایی رنگی مانند میوه‌ها غافل نباشید.

فواید کاکائو برای تقویت حافظه/پیشگیری از سکته مغزی با مصرف خرما

یکی از این میوه‌های مفید آووکادو است که به حفظ تعادل کلسترول خون کمک می‌کند. شما می‌توانید با مصرف روزانه نصف آووکادو در چهارچوب یک رژیم غذایی متنوع و سالم در عرض یک ماه کلسترول خونتان را تحت کنترل در بیاورید.

آووکادو منبع خوب چربی‌های غیراشباع سالم است که برای قلب بسیار لازم و ضروری هستند. این چربی‌ها در بدن به انرژی تبدیل می‌شود (البته ذخیره نمی‌شوند)، میزان چربی بدن را کاهش داده و همچنین به کنترل قند خون کمک می‌کنند.

نیاسین یا همان ویتامین B۳ به بدن در کنترل میزان کلسترول کمک می‌کند. باید بدانید که آووکادو همانند مارچوبه، نخودفرنگی، بروکلی، سیب زمینی، قارچ، آرتیشو و غیره جزو تأمین کننده‌های این ویتامین مفید محسوب می‌شود.

خیار و گوجه فرنگی با هم نخورید

خیار و گوجه فرنگی با یکدیگر سازگار نیستند و نباید به همراه هم مصرف شوند. هنگامی که این دو ماده غذایی به معده می‌رسند و فرآیند تخمیر آغاز می‌شود، اسید ترشح شده در حفره شکمی برای گوارش غذا می‌تواند مشکلات گوارشی متعدد را موجب شود. محققان تاکید دارند گوجه فرنگی و خیار حاوی پروتئینی هستند که منجر به ابتلاء به آلزایمر می‌شود.

"استیون گاندری"، محقق از دانشگاه کالیفرنیا، بین زوال حافظه و پروتئین «لکتین» ارتباطی یافته است. لکتین در خیار، گوجه فرنگی، غلات کامل، سویا، دانه‌ها، فلفل، جوانه غلات، سیب زمینی و برخی محصولات لبنی یافت می‌شود. لکتین برای روده مضر است و می‌تواند موجب بروز مشکلاتی همچون زوال حافظه شود.

محققان تأثیر لکتین را بر روی انواع گروه خونی آزمایش کردند و دریافتند این پروتئین می‌تواند نقش مهمی در اختلالات مغزی داشته باشد. این پروتئین بر روی افراد به شکلی متفاوت تأثیر می‌گذارد و آسیب ناشی از آن به ژنتیک هر فرد بستگی دارد.

محققان دریافتند بین گروه خونی فرد و این پروتئین ارتباط وجود دارد و امکان اجتناب از لکتین میسر نیست چراکه برای برخی افراد خوب و برای برخی دیگر مضر است. شباهت لکتین به سایر پروتئین‌ها در بدن موجب حمله سیستم ایمنی می‌شود که در نهایت منجر به واکنش‌های التهابی در بدن و مشکلاتی در دستگاه گوارش، مغز، اعصاب و بیماری‌های خودایمنی می‌شود.

درمان کمردرد با گوشت شتر

متخصص تغذیه، اظهار کرد: گوشت شتر منبع بسیار خوبی از مواد مغذی است و از جهت ترکیبات شیمیایی با گوشت سایر دام‌های اهلی مقداری تفاوت دارد. این گوشت در مقایسه با گوشت گاو از میزان پروتئین و چربی کمتری برخوردار است و در مقایسه با سایر گوشت‌های دیگر حاوی سدیم بیشتر و پتاسیم کمتری است.

فواید کاکائو برای تقویت حافظه/پیشگیری از سکته مغزی با مصرف خرما

مظاهری افزود: مقدار ویتامین “ب کمپلکس” و برخی عناصر معدنی نظیر فسفر و کلسیم آن بسیار زیاد است. اما باید افزود که نسبت آهن و روی آن کمتر از گوشت سایر دام‌های اهلی است و نسبت کلسیم این گوشت در عضلات ران آن زیادتر است.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: ویتامین B این گوشت در تقویت اعصاب تأثیر زیادی دارند و “روی” آن در تقویت قوای جنسی و جلوگیری از اختلالات در رشد جنین کارآمد است. کالری بسیار بالای گوشت شتر قوای بدنی و استقامت را زیاد می‌کند و توصیه می‌شود که بانوان باردار و شیرده، دانش‌آموزان، ورزشکاران و افراد کهنسال از خوردن آن غافل نشوند.

وی تصریح کرد: ویژگی اصلی و متمایزکننده گوشت شتر در مقایسه با دیگر گوشت‌ها، فقدان مواد هورمونی و آنتی‌بیوتیک در آن است؛ چرا که این حیوان در طبیعت آزاد و به دور از پرورش دامی رشد می‌کند. همچنین وجود مواد طعم‌دهنده و معطر در گوشت این حیوان موجب تحریک و ترشح غدد بزاقی و شیره معده شده و در نتیجه قدرت جذب را افزایش می‌دهد. معمولاً از قلم و کوهان شتر در درمان درد پا و کمر و دردهای روماتیسم استفاده می‌شود.

متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: از گوشت شتر به همراه کوهان آن که چربی خالص بوده و تقریباً ۸۲ درصد از وزن کل چربی بدن شتر را تشکیل می‌دهد در تهیه انواع خورش، آبگوشت و خوراک استفاده می‌شود. دل، جگر، قلوه، مغز، زبان و دیگر احشای این حیوان نیز از نظر ارزش تغذیه‌ای تقریباً مانند دیگر دام‌های اهلی است.
 

کد خبر 475708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.