واعظی: ارزیابی استاندار خوزستان بر اساس یک کاغذ درست نیست

رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به برخی انتقادها از انتصاب استاندار سابق خوزستان به عنوان رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: استاندار خوزستان از استانداران خوب محسوب می‌شود که توانسته استانی به این حساسی و وسعت بسیار را در مدت طولانی به‌خوبی اداره کند و ارزیابی‌ها درباره وی درست نیست.

به گزارش ایمنا، محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و سفرهای نوروزی اظهار کرد: برای برنامه نوروزی سخت‌گیری‌های ما مقداری ادامه می‌یابد. در صورت همکاری مردم، ستادهای استانی و استانداری‌ها و وجود وضعیت مناسب تا پایان اسفند -با توجه به اینکه مردم در یک سال گذشته سفر نرفته‌اند و بتوانند از این فرصت استفاده بهتری داشته باشند- سازوکار جدیدی را برای تعطیلات نوروزی خواهیم داشت.

وی افزود: برخلاف گذشته که هدف گردشگری ما در چند شهر و استان و تراکم تنها در شمال، مشهد، شیراز و اصفهان بود، به دنبال این هستیم تا با یک ساز و کار جدید این هدف گردشگری را به استان‌های دیگر نیز بکشانیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: امروز بعد از ظهر هم رئیس جمهوری جلسه‌ای را در خصوص بحران کرونا گذاشته است و شنبه هم جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود و اگر بتوانیم از این یک ماه به خوبی استفاده کنیم و مردم همکاری کنند، سعی می‌کنیم مردم تا ایام تعطیلات مقداری آزادی تردد و سفر داشته باشند.

واعظی در خصوص لغو امکان ارسال آگهی‌های دولتی به مطبوعات هم گفت: امروز در دولت این موضوع را بحث کردیم و این بند اصلاح شد و موضوع به شرایط قبل بازمی‌گردد.

وی درباره استاندار سابق خوزستان که حکم ریاست سازمان استاندارد ملی را دریافت کرده است، عنوان کرد: وزارت کشور در ۱۰ یا ۱۵ محور، مسائلی مانند مسائل امنیتی، سرمایه گذاری و ارتباط با مردم را جز معیارهای ارزیابی استانداران در نظر گرفته است. در ارتباط با انتخاب استاندار خوزستان ارزیابی ما در ریاست جمهوری از ۲ سال گذشته با این محورها و نمره دادن به وی بوده است. حال یکی از این موارد دست مطبوعات افتاده و نمی‌دانم چگونه از وزارت کشور خارج شده و این درست نیست که بر اساس این کاغذ یک استاندار را ارزیابی کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: ایشان از استانداران خوب محسوب می‌شود که توانست استانی به این حساسی و وسعت بسیار را در یک مدت طولانی به خوبی اداره کند. هر چند با این ارزیابی‌ها هم استاندار و زیرمجموعه آن باید خود را اصلاح کنند اما این ارزیابی‌ها درست نیست.

واعظی اضافه کرد: از طرف دیگر در این ایام بسیاری از نمایندگان، مردم و مسؤولان استان خوزستان از ما درخواست کردند تا اجازه دهیم تا استاندار خوزستان در سمت خود باقی بماند؛ زیرا به خوبی این استان را اداره می‌کند بنابراین نباید با مدیران خود اینگونه برخورد کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 475700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.