سازمان مدیریت پسماند آماده همکاری با پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی است

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری آماده همکاری با پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی اصفهان در زمینه مباحث پژوهشی و حمایت از ایده‌های خلاق در حوزه مدیریت پسماند است.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ارتقای الگوی آموزش در دوره کنونی و ضرورت به‌کارگیری روش‌های فعال آموزش، اظهار کرد: شکل‌دهی آموزش بر حسب نیاز و تحریک کنجکاوی فراگیر برای استخراج نیازهای آموزشی آنها از جمله تأثیرگذارترین و مطلوب‌ترین روش‌های آموزشی است و از جمله اصلی‌ترین وظایف مدیریت شهری بسترسازی برای ارائه آموزش‌های نیاز محور و مدیریت محور به عموم شهروندان است که می‌تواند در پیوند با پژوهش‌سراها و دیگر بخش‌های آموزش و پرورش رقم بخورد.

وی توسعه رفتار مناسب در شهر را منوط به ارائه آگاهی و فهم در میان شهروندان دانست و تصریح کرد: برای تحقق این امر باید ابتدا ظرفیت‌سازی و سپس توانمندسازی بر مبنای تعامل صورت بگیرد تا به تغییر رفتار منجر شود و اگر فرآیند آموزشی منجر به تغییر رفتار نشود نمی‌توان آن را مؤثر و مفید دانست.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم آموزش در محیط مناسب یادگیری، گفت: در یک جامعه متعالی یادگیری، یک فرآیند مستمر است که در اسناد بین‌المللی از آن به عنوان یادگیری مادام‌العمر تعبیر می‌شود و هیچ ارتباطی با سن و جنسیت ندارد، بلکه باید همه محیط جامعه در جهت یادگیری باشد.

وی تاکید کرد: این پژوهش‌سراها می‌توانند نقشی راهبردی داشته باشند و ضمن بسط فعالیت‌های پژوهشی در زمینه ارائه ایده نیز مؤثر باشند؛ سازمان مدیریت پسماند شهرداری آماده همکاری با پژوهش‌سراهای دانش آموزی اصفهان در زمینه مباحث پژوهشی و حمایت از اجرای ایده‌های خلاق در حوزه مدیریت پسماند است.

محمدی آموزش و تغییر رفتار را نیازمند بردباری و فعالیت مداوم دانست و افزود: حساس‌سازی، شبکه‌سازی، همسوسازی و پیاده‌سازی محورهای اصلی در فرآیندهای آموزشی سازمان است که نتیجه آن می‌تواند اصلاح رفتار شهروندان باشد و این همان نقطه مطلوب ما در همه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی است.

کد خبر 475656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.