ارائه خدمات بیمه ای به پناهندگان

نشست سه جانبه بیمه سلامت در خصوص نحوه ارائه خدمات بیمه درمانی بهتر به پناهندگان با حضور محمودی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ، ایوو فریسن رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران و محمدمهدی ناصحی مدیر عامل بیمه سلامت ایران در محل سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در ابتدای نشست سه جانبه ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گزارشی از همکاری‌های صورت گرفته در چند سال اخیر در ارائه خدمات بیمه‌ای به پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد و گفت: سازمان بیمه سلامت ایران هر گونه خدمات بهداشتی و درمانی که به مردم ایران داده می‌شود به پناهندگان ساکن در کشور نیز ارائه می‌نماید و تمامی مراکز بهداشتی و درمانی که طرف قرارداد با بیمه سلامت باشند به پناهندگان نیز خدمات ارائه می‌نمایند.

در ادامه نشست محمودی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، از مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به طور ویژه از سازمان بیمه سلامت که در زمان همه گیری بیماری کووید ۱۹ در ارائه خدمات رسانی به اتباع خارجی تلاش‌های زیادی داشتند، قدردانی نمود.

محمودی به طرح بیمه سلامت پناهندگان به عنوان ابتکار مناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در جهان اشاره نمود و اظهار کرد: علیرغم وجود تحریم‌های بین‌المللی و ظالمانه علیه کشور ایران، بدون هیچ گونه تبعیضی به پناهندگان ساکن در کشور همانند مردم ایران، بالاترین خدمات توسط دولت جمهوری اسلامی ایران ارائه داده می‌شود.

وی بر همکاری‌های مشترک در ارائه خدمات بیمه‌ای به پناهندگان جمعی به ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج تاکید کرد.

فریسن رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز از خدمات جمهوری اسلامی ایران در ارائه خدمات درمانی و بیمه تشکر نمود و آمادگی خود را جهت بهتر شدن نوع خدمات به پناهندگان اعلام کرد.

بر اساس پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی همچنین پیام گرندی کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان را ابلاغ و بابت خدمات رسانی مناسب به اتباع خارجی تقدیر و تشکر کرد و اظهار کرد: میزبانی مناسب دولت جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان و همچنین ارائه خدمات گوناگون به ویژه در زمینه‌ی خدمات بیمه سلامت در دنیا بی سابقه است و جوامع بین‌المللی همیشه قدردان این خدمات هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 475552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.