کمیته تخصیص اعتبار در شهرداری ساری تشکیل شد

سرپرست شهرداری ساری گفت: هدف اصلی این کمیته، نظارت دقیق بر هزینه‌کرد سازمان‌های تابعه شهرداری طبق ماده ٥٤ و اعطای اعتبارات مشخص بر مبنای بودجه مصوب سال می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری در صفحه اینستاگرام این شهرداری نوشت:

«به منظور هماهنگی رویه‌های حسابداری و ارتقای سطح پاسخگویی مالی در شهرداری‌ها، کمیته تخصیص اعتبار شهرداری مرکز استان با هدف تحقق نظام جامع حسابداری و گزارشگری مالی، ابلاغ شده از سوی وزارت کشور تشکیل و راه اندازی شد.

حمیدرضا مرادی، سرپرست شهرداری ساری، در اولین جلسه کمیته تخصیص اعتبار شهرداری ساری که با حضور معاونان شهردار و مدیران مربوطه تشکیل شد گفت: هدف اصلی این کمیته، نظارت دقیق بر هزینه کرد سازمان‌های تابعه شهرداری طبق ماده ٥٤ و اعطای اعتبارات مشخص بر مبنای بودجه مصوب سال می‌باشد.

وی افزود: یکی از فواید تشکیل این کمیته نظارت بر روند مالی سازمان‌های تابعه بر اساس بخشنامه خزانه داری کل و نیز تخطی نکردن از بودجه مصوب سالانه است و همچنین پیشبرد امور سازمان‌های تابعه نیز با مشکل مواجه نخواهد شد.

مرادی گفت: با تشکیل کمیته تخصیص اعتبار شهرداری ساری، هزینه‌های سازمان‌های تابعه با شفافیت کامل قابل راستی آزمایی خواهد بود.

سرپرست شهرداری ساری گفت: طبق آیین نامه ابلاغی از سوی وزارت کشور، مسئولیت نظارت بر اجرای مصوبات کمیته تخصیص اعتبار بر عهده معاونت توسعه مدیریت و منابع خواهد بود و هر یک از سازمان‌های تابعه، چنانچه درخواستی در زمینه وظایف و اختیارات این کمیته داشته باشند باید درخواست خود را به همراه توجیهات لازم و مستدل به معاونت مذکور ارسال کنند.

در پایان، مرادی سرپرست شهرداری مرکز استان تشکیل کمیته تخصیص اعتبار را یکی از اقدامات مهم راهبردی مجموعه شهرداری ساری برای نظام بخشی به هزینه‌ها و نیز لازمه اجرای صحیح برنامه‌های از پیش تعیین شده سازمان‌ها دانست و گفت: بدون تردید تشکیل این کمیته به عنوان یکی از موارد پیش‌بینی شده در بخشنامه ابلاغی وزارت کشور، از مهم‌ترین اقدامات راهبردی شهرداری مرکز مازندران برای شفافیت گزارش‌های مالی سازمان‌های تابعه و نظام بخشی به مجموعه هزینه‌ها و عملکرد آن‌ها در چارچوب برنامه سالانه و بودجه مصوب خواهد بود.»

کمیته تخصیص اعتبار در شهرداری ساری تشکیل شد

کد خبر 475544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.