تلاقی مسیرهای دوچرخه و مسیرهای ویژه نابینایان در تهران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: در برخی از مناطق مسیرهایی که برای تردد نابینایان مناسب‌سازی شده بود در مسیر دوچرخه سواری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران در تذکری با بیان اینکه برخی از مسیرهای مناسب سازی شده برای نابینایان در مسیر دوچرخه سواری قرار دارند، اظهار کرد: ایجاد مسیرهای دوچرخه سواری در معابر شهری اتفاق خوبی است که در این دوره مدیریت شهری رخ داده است اما به واسطه ناهماهنگی بین ستاد و مناطق، مشکلاتی پیش می‌آید که گاهی موانعی را برای تردد شهروندان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد مسیرهای دوچرخه در راستای تحقق شعار شهری انسان محور بود اما در عمل پیاده روها را برای مسیر دوچرخه سواری کوچک کردیم. در بسیاری از فضاها از پیاده رو کسر شده و به مسیر دوچرخه سواری افزوده شده است.

نظری تاکید کرد: در مناطق مرکزی شهر این اتفاق بیشتر رخ داده و لازم است معاونت فنی و عمرانی نسبت به اصلاح این رویه و هماهنگی بین ستاد و مناطق اهتمام جدی‌تری داشته باشد.

نظری در ادامه در تذکر دیگری با اشاره به رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو گفت: همانطور که در جلسه گذشته خانم خداکرمی، عضو دیگر شورا تذکر داد، احتمال دارد که وارد پیک چهارم شیوع کرونا شویم و اگر احتیاط بیشتری نداشته باشیم ممکن است مجدداً شاهد افزایش نرخ ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا باشیم و از این جهت تقاضا می‌کنم مترو و اتوبوسرانی نسبت به رعایت فاصله اجتماعی توجه کنند زیرا این روزها اصلاً شاهد رعایت آن در مترو و اتوبوس‌ها نیستیم.

کد خبر 475456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.