مجتبی حسینی سرمربی جدید ذوب آهن  را بشناسید+ زندگینامه فوتبالی

مجتبی حسینی بازیکن سال‌های پیش ذوب آهن که سابقه خوبی نیز روی نیمکت ذوب آهن دارد دوباره به اصفهان بازگشته است تا ذوب آهن را را به روزهای خوبش بازگرداند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی حسینی پنجشنبه ۱ آذرماه ۱۳۵۲ در شهرستان آمل استان مازندران متولد شد.

مجتبی حسینی فوتبال حرفه‌ای خود را از جوانان ذوب آهن شروع کرد و سپس توانست مجوز حضور در تیم بزرگسالان ذوب آهن اصفهان را بدست بیاورد. حسینی تا سال ۲۰۰۳ میلادی به عنوان بازیکن برای ذوب آهن بازی کرد.

مهاجم مازندرانی ذوب آهن اصفهان پس از جدایی از این تیم به زادگاهش بازگشت و برای نساجی مازندران به میدان رفت. مجتبی حسینی سابقه دستیاری در تیم‌های نساجی مازندران، صبای قم، پرسپولیس تهران، نفت تهران، تراکتور و ذوب آهن اصفهان را در کارنامه مربیگری خود دارد.

مجتبی حسینی، گران‌ترین دستیار لیگ پانزدهم

مجتبی حسینی یکی از کمک مربیان مطرح لیگ پانزدهم بود که در ابتدا زمزمه‌های سرمربیگری اش در یکی دو تیم لیگ برتری نیز به گوش می‌رسید. حسینی در لیگ پانزدهم بواسطه آشنایی دیرینه با یحیی گل محمدی در ذوب آهن دستیار او باقی ماند، وی که سال‌ها به همراه گل محمدی فعالیت کرده بود رقم ۴۵۰ میلیون تومان را در قرارداد خود ثبت کرد؛ این در حالی بود که گل محمدی به عنوان گران‌ترین مربی ایرانی حاضر در لیگ برتر محسوب می‌شد، بنابر همین شنیده‌ها در لیگ پانزدهم مبلغ قرارداد نفر اول و دوم کادر فنی ذوبی ها به حدود دو میلیارد تومان می‌رسید.

مجتبی حسینی سرمربی جدید ذوب آهن  را بشناسید+ زندگینامه فوتبالی

مجموعه اتفاقاتی که میان یحیی گل محمدی و سعید آذری در مرداد ماه ۹۵ رخ داد و از طرف دیگر موفقیت ذوبی ها در اهواز که بدون حضور یحیی به دست آمد باعث شد ذوبی ها با هدایت مجتبی حسینی اولین برد فصل را جشن بگیرند.

مجتبی حسینی موفق به طلسم شکنی شد و موفقیتی که با یحیی به دست نیامده بود را به نام خود ثبت کرد تا نام او به عنوان جدی‌ترین کاندیدای جانشینی گل محمدی مطرح شود.

جدا شدن یحیی گل محمدی از ذوب آهن باعث شد تا اوایل مهرماه ۹۵ مجتبی حسینی به عنوان سرمربی موقت ذوبی ها معرفی شود. در ادامه مسیر حمایت قاطع سعید آذری از مجتبی حسینی در نهایت دستیار پیشین یحیی در پنجاه و نهمین دربی نصف جهان رسماً سرمربیگری در لیگ برتر را تجربه کرد.

طلسم شکن!

مجتبی حسینی در حالی که سومین تجربه سرمربی ذوبی ها را پشت سر می‌گذاشت، موفق شد در یک بازی زیبا تیم سپاهان را از پیش رو بردارد، تا پس از شش سال به رکورد سپاهان خاتمه دهد.

حسینی، بهترین مربی نیم فصل لیگ شانزدهم

مجتبی حسینی عصر دوشنبه -۲۶ مهرماه ۹۵- به عنوان سرمربی ذوبی ها انتخاب شد. حسینی در پایان نیم فصل اول ۹۶-۹۵ در هشت دیداری که روی نیمکت ذوبی ها نشست موفق شد عملکرد فوق العاده ای به نمایش بگذارد و با شش پیروزی، یک شکست و یک تساوی نیم فصل اول را به پایان رساند.

حسینی در مجموع هشت دیدار خود موفق به کسب ۱۹ امتیاز شد و در این میان تنها پنج امتیاز را از دست داد تا با میانگین ۲.۳۷ عنوان بهترین مربی نیم فصل اول لیگ شانزدهم را به نام خود ثبت کند. ذوبی ها در پایان نیم فصل اول در رتبه سوم جدول رده بندی قرار گرفتند. مجتبی حسینی و شاگردان سبز پوشش در دی ماه ۹۵ مقابل تراکتور متوقف شدند تا از حضور در مرحله فینال جام حذفی باز بمانند.

مجتبی حسینی سرمربی جدید ذوب آهن  را بشناسید+ زندگینامه فوتبالی

اختلاف حسینی و منصوریان!

تقابل حسینی و منصوریان یکی از حاشیه‌سازترین خاطرات مجتبی حسینی است؛ خاطره این دو به دیدار فصل پانزدهم نفت تهران و ذوب آهن باز می‌گردد؛ علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال پس از دریافت گل از ذوب آهن به شدت به داور مسابقه انتقاد کرد و رفتار او باعث شد تا گل محمدی و دیگر نیمکت نشینان ذوب آهن با منصوریان درگیر شوند.

اواخر بهمن ماه ۹۵ و بعد از برد استقلال از ذوب آهن علیرضا منصوریان سرمربی آبی پوشان به سمت نیمکت ذوب آهن رفت و با اعضای این تیم خوش و بش کرد. او بعد از اینکه دقایقی با مهدی رجب زاده کاپیتان ذوب آهن صحبت کرد به سمت مجتبی حسینی سرمربی این تیم رفت تا با او دست بدهد اما این مربی دست منصوریان را پس زد!

شب تلخ حسینی در فولادشهر

برای مجتبی حسینی همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه سه سال و ۹ ماه پیش در شب دوشنبه -۴ اردیبهشت ماه ۹۶- سبزپوشان ذوب آهن مقابل العین صف آرایی کردند. مجتبی حسینی با دو پیروزی متوالی در مقابل بنیادکار می‌بایست در برابر العین صف آرایی می‌کرد، او و یارانش حداقل امیدوار بودند مانند دیدار رفت به حداقل امتیاز دست پیدا کنند ولی در دیداری که سبز پوشان دیار نصف جهان موقعیت‌های زیادی را از دست دادند، العین با بهره گیری از تجربه آسیایی خود موفق شد با پیروزی قاطع سه بر صفر و کسب مجوز صعود از مرحله گروهی اصفهان را ترک کند، تا سنگین‌ترین شکست دوران مربیگری حسینی در فولادشهر رقم بخورد.

امیر قلعه نویی جانشین مجتبی حسینی

با توجه به اینکه ذوب آهن فصل را با گل محمدی شروع کرده بود و حسینی فرصت چندانی برای جذب بازیکنان مورد نظر خود نداشت، کسب رده چهارمی در پایان فصل نتیجه مناسبی برای این سرمربی جوان محسوب می‌شد. هیئت مدیره ذوب آهن با توجه مسائل پیش آمده تصمیم گرفتند تا قلعه نویی را جانشین حسینی در فولادشهر کنند.

کارنامه موفق حسینی در نخستین سال حضور در ذوب آهن با ناکامی او برای جلب اعتماد مدیران این باشگاه به پایان رسید تا این مربی جوان در لیگ هفدهم یکی از گزینه‌های جدی نیمکت‌های لیگ برتر ایران باشد.

سرمربی سابق ذوب آهن سوار بر پیکان!

مجتبی حسینی که سالیان متمادی در کنار یحیی گل محمدی به عنوان دستیار قرار گرفته بود، بعد از کنارگیری یحیی از نیمکت ذوب آهن در ادامه فصل شانزدهم بر نیمکت ذوب آهن تکیه زد. حسینی در پایان فصل شانزدهم لیگ برتر ایران و بعد از اینکه با ذوبی ها به توافق نرسید به عنوان کمک مربی به کادر فنی پیکان اضافه شده تا کنار مجید جلالی کار خود را در لیگ هفدهم شروع کند.

مجتبی حسینی سرمربی جدید ذوب آهن  را بشناسید+ زندگینامه فوتبالی

پیاده شدن از پیکان و سوار شدن بر تراکتور!

مجتبی حسینی سرمربی فصل شانزدهم ذوب‌آهن اصفهان پس از جدا شدن از جمع ذوبی ها علی‌رغم شرایط خوبی که پیکان برای وی فراهم کرده بود، اما کار کردن به عنوان نفر دوم را برای او سخت کرده بود. حسینی که با گل محمدی رفاقت دیرینه ای داشت، به تراکتور رفت تا باز دستیار آقا یحیی شود.

تکرار اتفاقات اصفهان در تبریز

مجتبی حسینی که در میانه‌های فصل شانزدهم با جدایی یحیی گل محمدی از جمع سبز پوشان ذوب آهن به عنوان سرمربی موقت معرفی شد. در دی ماه ۹۶ پس از اینکه یحیی گل محمدی نیمی از قراردادش را بخشید تا بتواند از جمع تراکتوری‌ها جدا شود.

تراکتوری‌ها که به دنبال عقد قرارداد با مصطفی دنیزلی بودند تا پیش از دیدار با سایپا در این راه موفق نبودند تا اینکه تصمیم هیئت مدیره تراکتور بر این شد تا مجتبی حسینی به عنوان سرمربی موقت بر نیمکت تراکتور تکیه بزند.

خداحافظی با تراکتور

مجتبی حسینی در پایان مسابقه تراکتور و سایپا در رختکن از بازیکنان تیم خداحافظی کرد تا معلوم شود علاقه‌ای به کار کردن با سرمربی جدید تیم تبریزی ندارد.

سرمربی سابق ذوب آهن در مس کرمان

حسینی پس از جدایی از جمع تراکتوری‌ها با توجه به اینکه پیشنهادات مختلفی داشت تصمیم گرفت تا از لیگ برتر به لیگ یک نقل مکان کند و سرمربی تیم دسته اولی مس کرمان شود تا شاید بعد از چند سال طلسم شکنی کند و مس کرمان را به لیگ برتر بازگرداند؛ اما برکناری محمدرضا کافی، مدیر عامل وقت مس کرمان و جانشینی علی قرایی به عنوان سرپرست باشگاه خیلی زود منجر به اتمام کار حسینی در تیم مس کرمان شد.

حسینی جانشین کمالوند در اکسین

فراز کمالوند تنها ۹ هفته روی نیکمت اکسین البرز نشست و پس از کسب سه پیروزی، سه تساوی و سه باخت استعفای خود را اعلام کرد. باشگاه اکسین البرز شامگاه ۱۹ آبان ماه ۹۷ جانشین فراز کمالوند را معرفی و مجتبی حسینی را به‌عنوان سرمربی جدید اکسین انتخاب کرد تا با بهره‌مندی از این مربی لیگ برتری بتواند از لیگ یک صعود کند. مجتبی حسینی پس از حدود یک فصل دوری از مستطیل سبز دوباره به فوتبال بازگشت و بر نیمکت اکسین تکیه زد.

بازگشت به مس کرمان

حسینی پس از یک حضور موفق در تیم گل ریحان (اکسین) البرز ۲۶ خردادماه ۹۸ به مس کرمان پیوست. در ادامه مجتبی حسینی که فصل پیش سرمربی مس کرمان بود، اما قبل از شروع فصل، بواسطه تغییرات مدیریتی به همکاری با این باشگاه خاتمه داده بود پس از عوض شدن دو مدیرعامل در باشگاه مس، این باشگاه دوباره سراغ حسینی رفت.

مسی که ذوب نشد!

در چارچوب رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ۲۴ مهرماه ۹۸ دو تیم ذوب آهن اصفهان و مس کرمان در فولاد شهر به مصاف یکدیگر رفتند. مس کرمان در نمایشی زیبا توانست ذوب آهن مدعی را در فولادشهر شکست دهد و راهی مرحله بعدی جام حذفی شود. مجتبی حسینی بعد از ۳۲ ماه مچ منصوریان را در حالی خواباند که برای باز کردن دروازه تیم سابقش فقط به پنج دقیقه زمان نیاز داشت!

حسینی، سرمربی سابق ذوب آهن که انگیزه‌های لازم برای بازی مقابل ذوب آهن منصوریان داشت، توانست در این دیدار پرگل با نتیجه دو بر چهار شاگردان منصوریان را شکست دهد.

مهاجری جانشین حسینی در مس

تیم فوتبال مس کرمان در هفته پایانی رقابت‌های لیگ یک، به دلیل یک گل کمتر نسبت به تیم آلومینیوم اراک از صعود به لیگ برتر بازماند تا مجتبی حسینی که طی دو سال برای لیگ برتری کردن تیم‌هایش شانس هم با او یار نبود، پس از دو فصل حضور در مسابقات لیگ یک و هدایت تیم‌های گل ریحان البرز و مس کرمان، تصمیم به جدایی و بازگشت به لیگ برتر بگیرد.

مجتبی حسینی سرمربی جدید ذوب آهن  را بشناسید+ زندگینامه فوتبالی

کارشناسانی که رقابت‌های لیگ یک فوتبال را دنبال می‌کردند، از نمایش فنی تیم مجتبی حسینی تمجید کردند و همگی اذعان کردند علیرغم اینکه مسی‌ها به لیگ برتر نرسیدند، تیم مس یکی از شایسته‌ترین تیم‌های این مسابقات بود. سه شنبه – ۱۸ شهریورماه ۹۹- رضا مهاجری جانشین مجتبی حسینی در مس کرمان شد.

قهر و آشتی!

نفت مسجدسلیمان که در سال‌های اخیر با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم کرده بود، بعد از جدایی مهدی تارتار و بیشتر بازیکنان فصل گذشته این تیم، در شهریور ماه ۹۹ مجتبی حسینی را به عنوان سکاندار خود معرفی کرد ولی حسینی با انتشار بیانیه‌ای ساز یک جدایی زود هنگام را کوک کرد. تماس مدیریت باشگاه مسجد سلیمانی و برطرف شدن برخی مشکلات حسینی را در نفت مسجد سلیمان ماندگار کرد؛ اما بلاتکلیفی و حضور نیافتن مسئولان باشگاه برای حمایت از تیم، حسینی را متقاعد کرد تا باز ساز جداییش را کوک کند.

استعفا معاون باشگاه نفت مسجد سلیمان و ساز جدایی حسینی باعث شد تا شرایط این باشگاه به طور کلی در فاصله کمتر از یکماه تا شروع مسابقات در لیگ بیستم در ابهام فرو رود. سرپرست مدیرعاملی باشگاه نفت مسجد سلیمان چند روز بعد از منتشر شدن خبر جدایی برخی افراد از تیم نفت مسجد سلیمان در مصاحبه‌ای ضمن بیان حل شدن مشکلات باشگاه مسجد سلیمانی از بازگشت حسینی و معاون باشگاه خبر داد.

مجتبی حسینی پس از بازی نفت مسجد سلیمان با گل گهر سیرجان به دلیل آنچه مشکلات مالی باشگاه مسجد سلیمانی عنوان شد، خواست از این تیم جدا شود. طی روز گذشته خبرهایی در فضای مجازی مبنی بر فسخ یک طرفه قرارداد حسینی با نفت مسجد سلیمان نقل محافل شد.

مجتبی حسینی سرمربی ذوب آهن شد

مجتبی حسینی از آن دسته از مربیان بوده که مسیر سختی را طی کرده و امروز حضور وی روی نیمکت ذوب آهن حاصل سال‌ها تلاش و ممارست اوست! ممارستی که خیلی از ستاره‌ها راضی به تحملش نیستند و حتی وقتی در ابتدای مسیر می‌بینند در نقطه شروع یک راه جدید هستند، راه کج می‌کنند و سراغ کسب و کار می‌روند.

کد خبر 475453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    0 0
    خودش که شغلشه بیچاره زن و بچه اش هی از این شهر به اونشهر رفتند خداییش من اگه به جا خانواده اش بودم میگفتم مجی جون چمدونم رو باز کنم یا آماده بزارم راه پله؟!😂😂😂